ششمین روز اکران، استان مرکزی بی نصیب از تماشای فیلم محمد(ص)


ششمین روز اکران، استان مرکزی بی نصیب از تماشای فیلم محمد(ص)

فیلم محمدرسول الله(ص) درحالی ششمین روز اکران خود را در کشور می‌گذراند که مردم استان مرکزی بی نصیب از تماشای این اثر هنری در انتظار تدبیری از مسئولان حوزه فرهنگی برای اکران اثر مجید مجیدی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، این روزها درحالی سینماهای نقاط مختلف کشور بااکران فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) به سبب محتوای بسیار بالا و موضوع مهم آن و باحضور اقشار مختلف مردم رونق داده شده که برخی از استان‌های محروم کشور به سبب نبود زیرساخت‌های لازم مردم از دیدن این فیلم پر محتوا بی نصیب مانده‌اند.

استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که به رغم نام و آوازه بلند آن، همچون قطب گل و گیاه، قطب سنگ، قطب صنعت کشور بودن در بخش زیرساخت‌های فرهنگی هنری به شدت در محرومیت به سر می‌برد به گونه ای که پس از 6روز از اکران فیلم سینمایی و فاخر "محمدرسول الله(ص)" مجید مجیدی نبود سینمای مجهز برای اکران این فیلم، محرومیت فرهنگی استان را بیش از پیش به رخ می کشد.

از سوی دیگر، باید "اراک" که نام "کلانشهر" را به یدک می‌کشد در صدر جایگاه فقر زیرساخت فرهنگی استان مرکزی بدانیم که درحال حاضر یک سینما در دست تعمیر، یک سینما در حال اکران "نهنگ عنبر" دارد و یک سینمای آن نیز به فرهنگسرا و یک سینما هم به مجتمع محل برگزاری همایش و کنسرت مبدل شده است.

 

* معاونت سینمایی ارشاد استان و دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی پاسخگو باشند

رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان مرکزی بااشاره به ساخت و تولید اثر هنری و فاخر "محمدرسول الله(ص)" به تسنیم گفت: ساخت و اکران فیلم محمد رسول الله در این زمان که دنیا و نظام استکبار به دنبال مخدوش کردن چهره این بوده که چهره اسلام و پیامر عظیم الشان اسلام را خدشه دار کنند بسیار به موقع بوده و این کارگردان توانسته با ساخت این فیلم چهره مهربان و رئوف پیامبر اکرم(ص) را به تمام جهان معرفی کند و توطئه‌های نظام سلطه را که به دنبال تخریب اسلام هستند را خنثی کند.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی باانتقاد از عدم اکران این فیلم در استان مرکزی افزود: من خودبه عنوان یکی از منتقدان هستم و غبطه می‌خورم که این فیلم در استان اکران نشده است و با توجه به اینکه در حال حاضر در این شهرستان تنها یک سینما وجود دارد این فیلم در برنامه اکران این سینما قرار نگرفته که مسئولان فرهنگی استان باید در این راستا پاسخ‌گو باشند.

میرزایی ادامه داد: حوزه هنری استان با توجه به اینکه مورد بی‌مهری قرار گرفته و امکانات لازم و کافی را ندارد در راستای این مهم نتوانسته گام بردارد و این در حالی است که استان‌هایی مانند همدان، لرستان و اصفهان که در حوزه هنری وضعیت مشابهی دارند توانسته‌اند این فیلم را اکران کنند.

وی بیان کرد: کارگردان و تمامی دست‌اندرکاران ساخت این فیلم این آمادگی را اعلام کرده‌اند که در هر استان و شهرستانی که مکان  مناسبی برای اکران این فیلم وجود ندارد می‌توانند تجهیزات لازم و کافی را در اختیار قرار دهند که استان مرکزی و شهر اراک از این مهم هم استفاده نکرده که جای سوال دارد.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی اکران این فیلم ارزشمند را یک مطالبه عمومی دانست و افزود: باید به این مهم توجه شود و به عنوان یک مطالبه عمومی برای استان انجام شود زیرا این فیلم توانسته تمامی اقشار  را جذب کنند و افرادی که به سینما نمی‌رفتند با ورود این فیلم به سینما جذب سینما شده‌اند بسیاری از افراد مذهبی و طلاب از این فیلم استقبال کرده‌اند و برای تماشا به سینماها رفته‌اند و این خود یک امتیاز است.

میرزایی خاطرنشان کرد: این فیلم در روز نخست 170 میلیون تومان فروش داشته و در روزهای دوم و سوم که امروز روز سوم اکران این فیلم است این رقم به 400 میلیون تومام رسیده، مردم حق دارند از این محصول فرهنگی استفاده کنند و مسئولان دولت و استان باید شرایط این مهم را ایجاد کنند همچنین این فیلم اگر در سینمای این شهرستان اکران می‌شد سودآوری بسیاری را به همراه داشت و معاونت سینمایی ارشاداسلامی استان مرکزی و دفتر امور اجتماعی استانداری باید در این راستا پاسخگو باشند زیرا می‌توانستند این مهم را مطالبه کنند.

* انتقاد شهروندان از عدم اکران فیلم محمدرسول الله(ص) در استان مرکزی

این عدم اکران فیلم سینمایی "محمدرسول الله(ص)" نه تنها مورد نقد اهالی هنر و مدیران فرهنگی و هنری استان مرکزی قرار گرفته که با گلایه های شهروندان استان نیز همراه بوده است.

زهرا 42ساله که خانه دار و اهل اراک است، به خبرنگار تسنیم می گوید: این فیلم نه تنها یک اثر هنری که یک اثر مهم و ارزشی در حوزه دینی است که به طور قطع به دلیل مباحث متعدد دینی و آموزنده در آن برای خانواده ها به ویژه جوانان و نوجوانان و برای بالا بردن سطح آگاهی دینی و اعتقادی آنها لازم و مفید است.

وی می‌افزاید: متاسفانه استان مرکزی و اراک به عنوان مرکز استان در بعد فرهنگی بامشکلاتی روبروست و همین مشکلات باعث شده تا ما از تماشای چنین فیلم ارزشمندی بی نصیب باشیم.

کامران 31ساله، دانشجوی رشته روانشناسی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: لذت دیده شدن این گونه آثار سینمایی در اوایل روز اکران و پخش سراسری است و من نیز به سبب عدم وجود زیرساخت لازم و عدم اکران فیلم در استان ناگزیر برای دیدن آن به یکی از سینماهای تهران رفتم و بسیار جای تاسف دارد که از تماشای فیلمی که می تواند ضمن آشتی دادن مردم با سینماها، معرفی مضامین دینی در قالب هنر و نیز مهمتر از همه تعلیم معارف دینی باشد به سبب نبود زیرساخت و بعضا بی توجهی مسئولان حوزه فرهنگی محروم شویم.

وی ادامه می دهد: باحوزه فرهنگ استان به دلیل حضور و فعالیت در عرصه موسیقی آشنایی دارم، چندسالی است که حوزه فرهنگ استان و ارشاداسلامی استان بسیار ضعیف و منفعلانه رفتار می کنند و این درحالیست که اخیرا هم سخن از جابجایی در این حوزه شده، این امر و مشکلات حوزه فرهنگ استان نیز تشدید شده است.

* فیلم "محمد رسول الله" در اراک اکران می‌شود

در این حال پس از آنکه معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی روز دوشنبه نهم شهریور از اکران فیلم محمد رسول الله(ص) در مجتمع ستارگان اراک خبر داده بود، امروز به خبرنگار تسنیم گفت: فیلم "محمد رسول الله(ص)" به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی محمد(ص) را روایت می‌کند به زودی در سینما "فرهنگ" اراک (که این روزها فیلم عنبر نهنگ را در اکران دارد) نمایش داده می‌شود.

رحمت‌الله کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اکران فیلم "محمد رسول الله" در چندین روز آینده در سینماهای استان مرکزی اظهار داشت:  این فیلم در اراک با اندکی تاخیر در سینما "فرهنگ" اراک اکران می‌شود، این فیلم به صورت سراسری در تمام سینماهای کشور به جز سینماهای استان مرکزی در 4 شهریور ماه اکران شد.

این درحالیست که حوزه فرهنگ استان مرکزی باعلم به اینکه چنین اثر فاخری در کشور به نمایش درمی‌آید تاکنون هیچ تدبیری برای نمایش آن در سالن های استان نیندیشیده و جای سوال اینجاست که وقتی مسئولان فرهنگی استان مرکزی هنوز رصد و ارزیابی از مسائل روز حوزه فرهنگ و هنر کشور ندارند، چگونه برای فرهنگ و هنر یک استان تصمیم گیری می کنند؟

گزارش از مبین جلیلی، مریم جباری

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon