کاهش دید افقی در استان مرکزی به سبب وجود توده گرد و غبار


کاهش دید افقی در استان مرکزی به سبب وجود توده گرد و غبار

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: با وجود یک توده غلیظ گرد و غبار در کشور عراق و انتقال آن به مناطق غربی کشور سبب کاهش دید افقی می‌شود.

مرتضی ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به شرایط جوی مبنی بر گذر جریانات ناپایدار از استان مرکزی اظهار داشت: امروز در استان مرکزی شاهد رشد ابر و احتمال رگبار و رعد و برق در برخی نقاط استان هستیم.

وی افزود: این ناپایداری‌ها در استان مرکزی بیشتر بصورت وزش باد شدید و گردوخاک است که می‌تواند مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: سرعت وزش باد در تعدادی از مناطق به ویژه مناطق جنوبی و غربی استان به 80 کیلومتر بر ساعت و بیشتر نیز می‌رسد.

ذوالفقاری با اشاره به ورود توده گرد و غبار از سمت عراق به کشور گفت: با ایجاد یک توده غلیظ گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به مناطق غربی کشور دید افقی در این مناطق و در استان مرکزی کاهش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوا در شهرستان‌های استان مرکزی در 3 روز آینده در اراک، خنداب، آشتیان، ساوه، کمیجان، دلیجان، محلات و خمین به ترتیب از امروز به صورت نیمه‌ابری و گاهی اوقات افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید وگردوخاک، فردا صاف در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد وگردوخاک و در روز سوم صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: این ضعیت در 3 روز آینده در غرق آباد به ترتیب در روزهای اول تا سوم قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید وگردوخاک و در بعدازظهر صاف و افزایش ابر در روز دوم وزش باد وگردوخاک پیش بینی شده و این مهم در روز سوم صاف تا کمی ابری به همراه وزش باد پیش بینی شده است.

ذوالفقاری با اشاره به شرایط جوی تفرش در 3 روز آینده عنوان کرد: امروز در این شهرستان شاهد هوایی قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در بعدازظهر صاف و افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده که در روز سوم شرایط جوی  صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد را به همراه دارد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon