برگزاری نخستین نشست کابینه جدید ترکیه

برگزاری نخستین نشست کابینه جدید ترکیه

نخستین نشست کابینه جدید و موقت ترکیه با حضور نخستین عضو از حزب دموکراتیک خلق کرد امروز سه شنبه برگزار شد تا برای اداره امور کشور تا برگزاری انتخابات زودهنگام نوامبر آماده شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه پس از درخواست رجب طیب اردوغان برای برگزاری انتخابات زودهنگام، دولت موسوم به "کابینه انتخاباتی" را تشکیل داده است.

حزب عدالت و توسعه در انتخابات ژوئن برای نخستین بار از سال 2002 میلادی اکثریت مطلق کرسی های پارلمانی را از دست داد و نتوانست دولت تک حزبی را تشکیل دهد.

بر اساس قانون اساسی ترکیه، دولت موقت زمانی تشکیل می شود که رئیس جمهور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شود.

کابینه موقت ترکیه شامل نمایندگانی از همه احزاب غیر از حزب جمهوریخواه و حزب جنبش ملی گرای ترکیه است که در انتخابات ژوئن در رتبه های دوم و سوم پس از حزب عدالت و توسعه قرار گرفتند.

علی حیدر کانچا و مسلم دوغان اعضای حزب دموکراتیک خلق کرد نیز به عنوان وزیر امور اروپایی و وزیر توسعه ترکیه معرفی شده اند. حضور 2 سیاستمدار مخالف کرد در کابینه جدید ترکیه آن هم در شرایطی که درگیری بین ارتش و شبه نظامیان کرد ادامه دارد، می تواند منجر به تشدید خشم ملی گراها شود.

توجه زیادی نیز به معرفی آیسن گورکان به عنوان وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه معطوف شده است. وی نخستین زن محجبه ای است که به عنوان وزیر در کابینه ترکیه عهده دار مسئولیت شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان