جهاد اسلامی: جنین درس جدیدی به صهیونیست‌های اشغالگر داد

جهاد اسلامی: جنین درس جدیدی به صهیونیست‌های اشغالگر داد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن اشاره به مقاومت ستودنی جوانان اردوگاه جنین در برابر نیروهای رژیم اشغالگر تاکید کرد جنین درس جدیدی به اشغالگران تحت عنوان وحدت و ایستادگی در مقابله با اشغالگران داد.

به‌گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به‌نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که شهر جنین درس دیگری به اشغالگران تحت عنوان وحدت و ایستادگی برای مقابله با اشغالگران داد و ثابت کرد که ملت فلسطین هرگز تسلیم نمی شود.

این جنبش تصریح کرد که اراده قوی ترین سلاح برای حمایت از فرزندان ملت فلسطین است و درس جنین پیام قاطعی به اشغالگران بود مبنی بر اینکه ملت فلسطین در رویارویی با هر گونه تلاش اشغالگران برای به بازی گرفتن زندگی و آینده فرزندان این ملت، از خود دفاع خواهد کرد.

جهاد اسلامی همچنین افزود که قهرمانان جنین و جوانان آزاده آن عملیات امنیتی ارتش جنایتکار اسرائیل را ناکام گذاشت و آنها را وادار به عقب نشینی کرد.

این جنبش همچنین به خانواده ابوالهیجا که نمونه بی نظیری از صبر، پایداری و جانفشانی را از خود نشان دادند، درود فرستاد و جنایت صهیونیست ها در تخریب منزل این خانواده و بازداشت ابوالهیجا و فرزندش را محکوم کرد.

جهاد اسلامی همچنین تاکید کرد که شیخ بسام السعدی از رهبران این جنبش به فضل خداوند تبارک و تعالی در سلامت کامل بسر می برد.

نیروهای رژیم اشغالگر صبح امروز سه شنبه با یورش به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری یکی از رهبران جنبش حماس در این اردوگاه را بازداشت و منزل وی را تخریب کردند.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر ابتدا منزل «مجدی ابوالهیجا» واقع در حی الهدف در غرب اردوگاه جنین را منفجر کرده و چندین خمپاره نیز به سمت آن شلیک کردند و پس از آن بولدوزرهای رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب آن کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست در جریان تخریب منزل، خانواده ابوالهیجا را در داخل یکی از خانه های اردوگاه محاصره کرده و مجدی ابوالهیجا و صهیب فرزند 14 ساله و برادر وی را در داخل یکی از خودروهای نظامی بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل شب گذشته با پشتیبانی بولدوزرهای نظامی ارتش این رژیم به اردوگاه جنین یورش آورده و تعدادی از خانه ها از جمله منزل یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی به نام بسام السعدی و منزل ابوالهیجا را محاصره کردند.

بر پایه این گزارش عملیات تخریب منزل ابوالهیجا به دلیل درگیری های خشونت بار 3 ساعت به طول کشید و پس از آن نیروهای اشغالگر از اردوگاه عقب نشینی کردند.

همچنین منابع صهیونیستی از ناکامی عملیات گسترده نظامی در این اردوگاه به دلیل مقاومت جوانان فلسطینی در مقابل نیروهای اشغالگر خبر دادند.

عباس برای ریاست کمیته اجرایی نامزد نمی شود

امین مقبول دبیر کل شورای انقلابی جنبش فتح اعلام کرد که محمود عباس به کمیته مرکزی و شورای انقلابی فتح ابلاغ کرده که قصد ندارد برای ریاست کمیته اجرای آتی نامزد شود.

وی افزود که عباس این تصمیم را در سایه شکست روند سیاسی، عدم پایبندی اسرائیل به توافقات امضا شده و استمرار توطئه های داخلی و خارجی و نیز تمایل وی به استراحت اتخاذ کرده است.

مقبول اظهار داشت: عباس به رهبران فلسطینی و عبد الله دوم شاه اردن گفت که می خواهد فرصت برای بقیه رهبران فراهم شود با توجه به اینکه وی به 80 سالگی رسیده و احساس خستگی نیز دارد اما ما از وی خواستیم که به خصوص در این مرحله خطرناک صبر کند و از تصمیم خود منصرف شود همچنانکه اعضای جنبش فتح نیز با این تصمیم عباس مخالفت کردند.

از سوی دیگر برخی منابع اردنی فاش کردند که محمود عباس در دیدار دو روز پیش خود با عبدالله دوم پادشاه اردن از تمایل خود برای استعفا از منصب خود به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان در سایه بن بست افق سیاسی و سرسختی های رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این گزارش، عباس در این دیدار که در پشت درهای بسته برگزار شد، گفت که تمایل دارد از حیات سیاسی کناره گیری نماید.

در این دیدار همچنین موضوعات داخلی فلسطین و برگزاری قریب الوقوع نشست شورای ملی فلسطین برای انتخاب اعضای جدید کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) بررسی شد و عباس گفت که از شرایط سیاسی کنونی فلسطین و عدم وجود زمینه برای به دست گرفتن امور نوار غزه ناراضی است و تمایل دارد از منصب خود استعفا کند.

این در حالی است که عباس اخیرا به همراه 9 تن دیگر از اعضای کمیته اجرایی ساف از این کمیته استعفا کردند.

هنیه: نشست شورای ملی فلسطین بدون توافق ملی پیامدهای خطرناکی در بردارد

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" درباره پیامدها و خطرات نشست شورای ملی فلسطین بدون توافق گروه های فلسطینی هشدار داد.

اسماعیل هنیه این مطلب را شامگاه دیروز دوشنبه در دیدار با منیب المصری بازرگان فلسطینی و تعدادی از شخصیت های مستقل  و مامون ابوشهلا وزیر کار و امور اجتماعی فلسطین عنوان کرد.

وی خاطرنشان ساخت: نشست شورای ملی بدون توافق گروه های فلسطینی پیامدهای خطرناکی در بردارد.

وی بر لزوم پایبندی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به وظایف و مسئولیت های خود در قبال ملت فلسطین؛ به ویژه ساکنان نوار غزه تاکید کرد. 

از سوی دیگر، منیب المصری بازرگان فلسطینی از پایداری سلحشورانه مردم نوار غزه تمجید کرد.
این در حالی است که جنبش حماس دعوت به برگزاری نشست شورای ملی را کودتا علیه توافقات ملی و اصرار بر سیاست تکروی در تصمیم گیری ها و نیز پشت کردن به توافق ملی توصیف کرده است.

اخیرا «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته با ریاست شورای ملی قرار است نشست این شورا طی روزهای 14 و 15 سپتامبر (23 و 24 شهریور) برگزار شود.

رژیم صهیونیستی گذرگاه بیت حانون را تعطیل کرد

برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که صبح امروز سه شنبه آژیرهای خطر در شهرک های اشکول واقع در حومه نوار غزه به صدا درآمد.

رادیو رژیم اشغالگر ادعا کرد که آژیرهای خطر در شهرک های حومه نوار غزه پس از آن به صدا درآمد که مبارزان فلسطینی سعی داشتند به سمت اراضی اشغالی خمپاره شلیک نمایند اما خمپاره در شمال نوار غزه فرود آمد.
از سوی دیگر نیروهای اشغالگر اسرائیل گذرگاه بیت حانون را به طور ناگهانی بستند.

شهادت 4 فلسطینی و بازداشت 348 تن دیگر در ماه گذشته

مرکز اسرا و حقوق بشر "احرار" تجاوزات ماه گذشته (اوت) دشمن صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس و نوار غزه را رصد کرد. 

این نهاد حقوقی با صدور گزارش ماهیانه خود تاکید کرد:« اشغالگران صهیونیست در ماه گذشته 4 فلسطینی را به شهادت رسانده و 348 تن دیگر را بازداشت کردند.»

در این گزارش آمده است:« 109 مورد از این بازداشت ها در شهر قدس، 53 مورد در الخلیل، 51 مورد هم در رام الله، 45 مورد در شهر نابلس، 42 مورد در بیت لحم،26  مورد در جنین، 8 مورد در طولکرم، 4 مورد در قلقیلیا، 3 مورد سلفیت و 3 مورد هم در طوباس صورت گرفت.»

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم اشغالگر قدس در ماه اوت گذشته به سرکوب ماهیگیران فلسطینی در نوار غزه شدت بخشید.
در این گزارش همچنین آمده است: 35 تن از بازداشت شدگان را کودکان و افراد خردسال تشکیل می دهند.

ممانعت از ورود زنان فلسطینی به مسجد الاقصی برای هفتمین روز متوالی

نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز سه شنبه نیز برای هفتمین روز متوالی از ورود زنان فلسطینی به مسجد الاقصی ممانعت کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر قدس همچنان از ورود زنان و دختران جوان فلسطینی به مسجد الاقصی ممانعت می کنند که این امر خشم مردمی فلسطینیان را برانگیخته است.

ممنوعیت ورود زنان فلسطینی به مسجد الاقصی هر روز از ساعات اولیه صبح تا ظهر همان روز به استثنای روزهای جمعه و شنبه اجرا می شود و صهیونیست ها جلوگیری از درگیری بین زنان با شهرک نشینان صهیونیست در حین یورش به مسجد الاقصی را بهانه این کار خود قرار داده اند.

این اقدام صهیونیست ها در حالی است که عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی گفت که رژیم صهیونیستی تقسیم بندی زمانی این مسجد را از هفته گذشته آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از یک هفته پیش اجرای طرح تقسیم بندی زمانی مسجد الاقصی را از طریق بستن دروازه ها و ممانعت از ورود زنان و مردان و کودکان به این مسجد آغاز کرده است.

الکسوانی امت عربی و اسلامی را به تحرک فوی برای توقف تقسیم زمانی مسجد الاقصی فراخواند و هشدار داد که این تقسیم بندی در آینده به تقسیم بندی مکانی منتهی خواهد شد.

وی همچنین اتحادیه عرب را به برگزاری اجلاس فوری به منظور بررسی خطراتی که مسجد الاقصی را تهدید می کند، دعوت کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان