راخوی: بحران پناهندگان بزرگترین چالش اروپا در سال‌های آینده خواهد بود

راخوی: بحران پناهندگان بزرگترین چالش اروپا در سال‌های آینده خواهد بود

نخست وزیر اسپانیا در دیدار امروز خود با صدر اعظم آلمان در برلین بحران پناهندگان را بزرگترین چالش اروپا در سال‌های آینده دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم  به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "ماریانو راخوی"، نخست وزیر اسپانیا در دیداری با صدر اعظم آلمان حسن نیت کشورش در پذیرش پناهندگان را نشان داد.

وی امروز سه شنبه در دفتر صدر اعظم آلمان و بعد از یک دیدار با مرکل اعلام کرد که موضع اسپانیا در دیدار آتی وزرای کشور و دادگستری اتحادیه اروپا درباره سیاست پناهندگان در14 سپتامبر ( 23 شهرویور) کاملا سازنده خواهد بود.

دولت اسپانیا پیش از این اعلام کرده بود که بر اساس درخواست کمیسیون اروپایی برای توزیع پناهندگان در اتحادیه اروپا داوطلبانه 2739 پناهنده را می پذیرد. این در حالی است که مقامات بروکسل برای اسپانیا سمهیه بالاتری را در نظر گرفته بودند.

راخوی همچنین در دیدار امروز خود با مرکل اعلام کرد که این تصمیم دولت اسپانیا برای پذیرش پناهندگان با توجه به سیستم سهمیه داوطلبانه می تواند تغییر کند.

وزرای دارایی و کشور اتحادیه اروپا می خواهند در 14 سپتامبر درباره تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا بحث و مشورت کنند. آلمان که پیش بینی می شود در سال جاری با هجوم 800 هزار پناهنده مواجه شود بار اصلی را در بین کشورهای اروپایی بر دوش می کشد.

نخست وزیر اسپانیا همچنین اعلام کرد که در یک نظام سهمیه بندی برای پذیرش پناهندگان نیروی اقتصادی یک کشور، نرخ بیکاری، نسبت پناهجویان تا به حال ثبت شده و درصد خارجیان در این کشور باید در نظر گرفته شود.

نخست وزیر اسپانیا بحران پناهندگان را به عنوان بزرگترین چالش برای اروپا در سال های آینده توصیف کرده و در عین حال اظهار داشت اما باید بین افراد موجه برای پناهندگی و مهاجرانی که از دلایل اقتصادی به اروپا می آیند تفاوت گذاشته شود.
وی از کمیسیون اروپایی خواست که کشورهای امن مبدا را شناسایی کرده و به این ترتیب به هماهنگ سازی معیارهای پذیرش پناهندگان در بین کشورهای عضو این اتحادیه کمک کند.

راخوی همچنین از کشورهای اروپایی درخواست کرد که از کشورهای مبدا ( کشورهایی که مهاجران از آن به اروپا می آیند) حمایت کنند.
مرکل نیز با اشاره به ورود قطارهای متعدد حامل پناهندگان از کشور مجارستان به آلمان نیز گفت: آلمان هیچ مسئولیتی در قبال این مسئله ندارد. البته پناهندگان سوری به احتمال بسیار زیاد وضعیت پناهندگی یا وضعیت یک پناهنده مدنی را دریافت می کنند.

صدر اعظم آلمان همچنین این انتقاد را وارد کرد که شرایط قانونی فعلی درباره مهاجران بر اساس پیمان دوبلین که به واسطه آن پناهندگان در کشوری که به آن وارد می شوند باید پذیرفته شوند البته همچنان معتبر است اما به آن عمل نمی شود. بنابراین باید در کشورهای با مرزهای خارجی سریعا نقاط به اصطلاح داغ ساخته شود و این مراکز پذیرش که در آن ها باید تقاضاهای پناهندگی مورد بررسی قرار گیرد باید مشترکا توسط اتحادیه اروپا اداره شود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان