کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد به ۹ هزار نفر

کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد به 9 هزار نفر

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه آزاد برای تکمیل ارتقای ظرفیت هیئت‌علمی و کیفی خود و انطباق با استانداردهای آموزش عالی تا شهریور سال آینده فرصت داده شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، به موضوع پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری توسط دانشگاه آزاد، اظهار داشت: بررسی موضوع پذیرش دانشجوی کارشناسی‌ارشد و دکتری توسط دانشگاه آزاد در سال قبل مورد اشکال وزارتین علوم و بهداشت بود. بر این اساس کارگروهی با حضور وزاری ذیربط، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس دانشگاه آزاد و برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را بررسی کرده بود.

وی افزود: براساس تصمیم کارگروه مذکور توافق شده بود که رشته محل‌ها براساس معیارها و استانداردهای وزارت علوم و بهداشت مورد ارزیابی قرار گیرند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش وزرای علوم و بهداشت ارائه شد که براساس آن دانشگاه آزاد انصافا تلاش داشته که در مسیر استانداردهای وزارت علوم و بهداشت حرکت کند گر چه هنوز به لحاظ انطباق نتوانسته به نقطه مورد قبول برسد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی افزود: در زمینه آموزش پزشکی با توجه به گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره رعایت استانداردها، دانشگاه آزاد توافق کرد که ظرفیت پذیرش پزشکی این دانشگاه از 27000 نفر به 9000 نفر کاهش پیدا کند.

مخبردزفولی تصریح کرد: در بخش وزارت علوم نیز پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده که مواردی که منطبق با استانداردها بوده، وزارت علوم مجوزهای لازم را صادر کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دیگر موارد که معیارهای مطابق با ضوابط آموزش عالی حاصل نشده، قرار شد به دانشگاه آزاد برای تکمیل ارتقای ظرفیت هیئت‌علمی و کیفی خود و انطباق با استانداردهای آموزش عالی تا شهریور سال آینده فرصت داده شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon