راه‌اندازی ۱۰۰ دستگاه نوار قلب از راه‌دور در مراکز درمانی استان فارس


راه‌اندازی 100 دستگاه نوار قلب از راه‌دور در مراکز درمانی استان فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای نخستین‌‌بار در کشور سامانه نوار قلب از راه‌دور در مراکز مختلف بهداشتی و درمانی استان فارس و بیمارستان‌های کوچک این استان راه‌اندازی شد.

محمدهادی ایمانیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حرکتی ابتکاری 100 دستگاه نوار  قلب از راه‌دور در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های مختلف استان فارس مستقر کرده و با آن نتایج نوار قلب‌ها را بررسی می‌کند.

وی افزود: از طریق این دستگاه‌ها پزشکان در نقاط مختلف استان می‌توانند نوار قلب بیماری را که نیاز به مشاوره دارد، برای دریافت مشاوره پزشکی از راه‌دور، به مرکزی که به‌همین منظور با حضور متخصص قلب در بیمارستان نمازی فعال شده و 24ساعته پاسخگو است، ارسال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در صورت نیاز  به بستری شدن بیمار، پزشک متخصص تخت بیمارستانی را در بیمارستان برای او مشخص کرده و دستور اعزام بیمار را صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه این طرح مورد استقبال قرار می‌گیرد افزود: با اجرای این طرح نقاط کمتر برخوردار استان فارس که از داشتن پزشک متخصص در روز بی‌بهره هستند به‌راحتی مورد درمان قرار می‌گیرند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس خاطرنشان کرد: این طرح یک طرح علمی و به‌روز است که می‌توان با استفاده از دستگاه‌های نوار قلب از راه دور در  استان‌های مختلف کشور توسعه داد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon