قیمت‌گذاری‌های غیرعادلانه «گندله» رانت ایجاد کرده است


قیمت‌گذاری‌های غیرعادلانه «گندله» رانت ایجاد کرده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت‌گذاری ناصحیح و غیرعادلانه "گندله" گفت: این قیمت‌گذاری‌های ناصحیح موجب ایجاد رانت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه بومی‌سازی قطعات معدنی و صنعتی گل‌گهر و شرکت‌های وابسته اظهار داشت: روز معارفه استاندار کرمان وزیر کشور جمله‌ای را مطرح کرد که استانداران باید از آب، هوا و خاک خلق ثروت کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رویکرد تعاملی نمایندگان با سایر مسئولان استان، فضای تقویتی بهتری را در بخش اقتصادی فراهم کرده است.

پورابراهیمی افزود: در قانون بهبود فضای کسب و کار ایران و قوانین مرتبط با بخش‌های اقتصادی شاهد نگاه متفاوت در استان کرمان می‌باشیم و در زمینه بهبود شاخص استان در فضای کسب و کار در کشور به موفقیت‌های پشمگیری دست یافته‌ایم.

وی به پیگیری‌های استاندار کرمان برای افزایش اختیارات دستگاه‌های اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: برای تحقق توسعه اقتصادی نیازمند اختیاراتی هستیم که سرعت توسعه را در کشور بیشتر کند و بر طبق گفته استاندار کرمان، مدت زمان اعطای مجوزهای مربوط به جهاد کشاورزی در استان از دو یا سه هفته به یک روز تبدیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم، در مجلس اختیارات استانداران را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم و با دولت در رابطه با این مسئله رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم و این آمادگی وجود دارد که کرمان به عنوان استان پایلوت در حوزه افزایش اختیارات وارد عمل شود تا ظرفیت استفاده از توانمندی‌های استان بهتر و با سرعت بیشتری به کار گرفته شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت‌گذاری ناصحیح و غیرعادلانه گندله بیان کرد: این قیمت‌گذاری‌های ناصحیح موجب ایجاد رانت شده است و گل‌گهر با وجود ظرفیت‌سازی‌های قابل توجهی که انجام داده است سالانه حدود 40 میلیارد تومان قیمت‌گذاری ناصحیح دارد و وزیر صنعت و معدن باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت و رفع موانع تولید اشاره و عنوان کرد: این قانون ظرفیت‌های بسیار خوبی را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد و تعادل بدهی‌های مربوط به واحدهای بخش خصوصی باید صورت گیرد.

وی تاکید کرد: علی رغم تمام تحریم‌هایی که از سوی آمریکا بر ما وارد می‌شد توسعه و فعالیت‌های اقتصادی در استان کرمان متوقف نشده و نظام جمهوری اسلامی با سرعت زیاد و به‌صورت شتابان در حال حرکت رو به جلو می‌باشد و این به برکت خون شهدا و دعای خانواده آن‌ها است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon