شرکت‌های پیمانکاری استان کرمان ۳۰۰ میلیارد تومان از دولت طلبکارند


شرکت‌های پیمانکاری استان کرمان 300 میلیارد تومان از دولت طلبکارند

استاندار کرمان گفت: شرکت‌های پیمانکاری استان کرمان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از دولت طلبکارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا رزم حسینی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه بومی‌سازی قطعات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اظهار  داشت: نگاه خدمتگزار در استان برای انجام ماموریت‌های خود باید توسعه‌ای باشد و اگرچه در شرح وظایف استانداران تکیه بر امور اداری، امنیتی و سیاست داخلی است اما بر اساس رویکرد شخص رییس جمهور، بحث توسعه بسیار مهم قلمداد گردیده است.

استاندار کرمان بر توانمندسازی مردم در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ تاکید و بیان کرد: ایجاد شهر نمونه اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد مردمی در قلعه‌گنج بسیار حایز اهمیت و ارزشمند است چرا که با امکانات و سرمایه‌های دولتی نمی‌توان این شهر را آباد کرد و توسعه آن توسط بخش غیردولتی امکان‌پذیر است.

رزم‌حسینی افزود: طی صورتجلسه‌ای این شهرستان به بنیاد مستضعفان واگذار شد که قریب چهار ماه این شهرستان را اداره می‌کند و گزارش عملکرد خود را به ما می‌دهند.

وی تصریح کرد: تردید ندارم در هیچ استانی این حجم سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی انجام نشده و  توقع ما از شرکت‌های بزرگ انجام کار امدادی نیست بلکه لازم است با قدم گذاشتن در مسیراقتصاد مقاومتی و همچنین فراهم کردن زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران، در مسیر توسعه و تعالی هر چه بیشتر استان تلاش کنند.

وی گفت: استان کرمان ظرفیت‌های بی‌نظیری در صنعت و معدن و کشاورزی دارد و لازم است در جهت ساخت، آبادانی و پیشرفت استان به خدمت گرفته شوند و در زمینه اجرایی کردن ایده مثلث اقتصادی، حمایت از بخش خصوصی و کارآفرینان، رفع موانع سرمایه‌گذاری و غیره تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار کرمان با تاکید بر حفظ حقوق کارگران و رعایت عدالت اجتماعی در این زمینه عنوان کرد: متاسفانه از اول سال تاکنون حدود 6 هزار و 500 مورد اعتصاب کارگری گزارش شده است که مسئولیت پذیر نبودن شرکت‌های بزرگ بر این مسئله دامن می‌زند.

وی با تاکید بر استعدادها و توانمندی‌های استان کرمان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد: لازم است برای توسعه و تعالی استان کرمان همه مردم به صحنه بیایند.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: توسعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه نیروی انسانی و عموم مردم به رشد و توسعه فکری برسند و با مسئولان همکاری‌های لازم را برای پیشبرد بهتر امور داشته‌ باشند.

وی گفت: در شرایطی که دولت قبل به مفاهیمی چون بهبود فضای کسب و کار توجهی نداشت، دولت یازدهم با پیگیری و جدیت تمام این قانون را دنبال می‌کند و ما می‌توانیم با ایجاد فضای کسب و کار مناسب در استان کرمان، الگوی استانی اقتصاد مقاومتی را نهادسازی کنیم.

استاندار کرمان افزود: سال گذشته استان کرمان یک هزار و 400 میلیارد تومان مالیات، 600 میلیارد تومان حقوق گمرکی و حدود 200 میلیارد تومان هزینه‌های متفرقه به مرکز پرداخت کرده است و می‌توان گفت هزینه درآمد استان کرمان به غیر از حوزه امنیت، آموزش، فرهنگ و سیاست داخلی مثبت است.

وی تاکید کرد: بانک‌ها باید با حمایت و پیگیری کار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان، آن‍ها را حمایت کنند و این درحالی است که تنها 30 سپرده‌های بانکی در اختیار موسسات غیر بانکی استان کرمان قرار دارند و 70 درصد آن خارج از استان استفاده می‌شوند.

وی یادآور شد: شرکت‌های پیمانکاری استان حدود 300 میلیارد تومان از دولت طلبکارند و کمیته رفع موانع تولید استان کرمان تشکیل و با رایزنی‌هایی که با اداره کل امور مالیاتی صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم شرکت‌هایی که از دولت مطالبه دارند می‌توانند بدهی خود را به روش‌های مختلف پرداخت کنند.

رزم‌حسینی به اهمیت نقش مشاوران جوان و جوانان نخبه و کارآفرین اشاره و عنوان کرد: حدود چهار ماه است که از این دسته از افراد استفاده می‌کنیم و به صورت پیوسته با آنان در ارتباط می‌باشیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: شاخص‌های اقتصادی استان با شاخص‌های رفاه نسبی مردم فاصله زیادی دارند و برای حل این مشکل چاره‌ای جز جذب مشارکت‌های بخش خصوصی نداریم و طرح مثلث توسعه استان ایده خوبی برای افزایش مشارکت بخش خصوصی، نمایندگان مجلس و دولت و ائمه جمعه است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon