بسیج ۳ دستگاه برای توقف واردات تجهیزات غیراستاندارد آب و برق

بسیج 3 دستگاه برای توقف واردات تجهیزات غیراستاندارد آب و برق

وزیر نیرو از پیگیری وزارت‌خانه های نیرو و صنعت و سازمان ملی استاندارد برای جلوگیری از واردات تجهیزات غیراستاندارد آب و برق خبر داد.

حمید چیت چیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: یکی از عواملی که در رشد غیرواقعی و بی رویه مصرف انرژی تأثیرگذار است، استفاده از وسایل و تجهیزات غیراستاندارد است که این تجهیزات اغلب از کشورهای دیگر به بازار مصرف ایران وارد می شوند.

وی افزود: اغلب قریب به اتفاق تجهیزات تولید شده توسط شرکت های ایرانی در صنعت آب و برق، با نظارت سازمان های مربوطه، استانداردهای لازم را کسب کرده اند اما بالعکس این قضیه در بیشتر تجهیزات وارداتی دیده می شود که استاندارد مشخصی ندارند و اقلام بی کیفیت با راندمان پایین در میان آنها دیده می شود.

وزیر نیرو از پیگیری وزارت نیرو، وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد برای جلوگیری از واردات تجهیزات غیراستاندارد آب و برق خبر داد و گفت: در این خصوص تاکنون جلساتی با سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته ایم و تا تعیین تکلیف نهایی این موضوع، جلسات ادامه خواهد داشت.

به گفته این عضو کابینه دولت، در آینده نزدیک بحث جلوگیری از واردات تجهیزات غیراستاندارد آب و برق در دولت تعیین تکلیف می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه