هوای لرستان خاکی شد؛ آلودگی هوا ۳.۵ برابر حدمجاز


هوای لرستان خاکی شد؛ آلودگی هوا 3.5 برابر حدمجاز

مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: آلودگی هوای خرم‌آباد به ۳.۵ برابر حد مجاز و شهرستان پلدختر به ۱۲ برابر حد مجاز رسیده است.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، بابیان اینکه استان لرستان پنجاه‌ و یکمین روز آلوده خود را در سال 94 سپری می‌کند، اظهار داشت: بر اساس شاخص استاندارد آلودگی هوا، اکثر شهرستان‌های استان در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین غلظت آلودگی هوا در شهرستان پلدختر اعلام‌شده است، افزود: آلودگی هوای شهرستان خرم‌آباد به 3.5 برابر حد مجاز و شهرستان پلدختر به 12 برابر حد مجاز رسیده است.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: غلظت بیشترین ذرات با قطر2.5 میکرون است که با توجه به این مسئله آلودگی هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه  آلودگی هوا منشاء خارجی دارد و از کشور عراق وارد استان شده است، بیان کرد: میزان آلودگی شهرستان پلدختر به 12 برابر حد استاندارد است.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: بر اساس شاخص استاندار آلودگی، آلودگی هوای لرستان در روز گذشته بسیار ناسالم اعلام شد به‌طوری‌که آلودگی هوای خرم‌آباد به 7.5 برابر حد مجاز و آلودگی هوای شهرستان پلدختر به 12.5 برابر حد مجاز رسید.

وی خاطرنشان کرد:  با توجه به شرایط آلودگی هوا به مردم توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و افراد مسن، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی در فضای آزاد رفت‌وآمد نکنند و افرادی که ناچار به تردد در فضای آزاد تردد هستند از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/ ب
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon