زنگانه: دستورالعمل احداث مرکز مداخله در بحران طلاق صادر شد‌

زنگانه: دستورالعمل احداث مرکز مداخله در بحران طلاق صادر شد‌

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه گفت: دستور‌العمل اجرایی احداث مرکز مداخله در بحران طلاق در مجاورت دادگاه‌های خانواده صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی‌محمد زنگانه صبح امروز در نشست بنیاد صیانت از خانواده که در دادگستری استان برگزار شد، در ارتباط با بسته حمایت از قانون خانواده اظهار داشت: در تلاش هستیم ‌با حضور صاحب‌نظران حوزه خانواده بسته حمایت از قانون خانواده را تدوین کنیم که البته در همین راستا دستورالعمل اجرایی احداث مرکز مداخله در بحران طلاق در مجاورت دادگاه‌های خانواده صادر شده است.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه‌قضائیه یکی از مشکلات مداخلات در بحث طلاق را تاخیر در ارسال آئین‌نامه به استان‌ها دانست و تصریح کرد: گاهی آئین‌نامه‌های پیشگیری از طلاق با تاخیر 1 ساله به استان‌ها ارسال می‌شود درحالی‌که استان‌هایی که به‌صورت ابتکاری مداخلاتی را داشته‌اند، موفق تر از سایرین عمل کرده‌اند.

زنگانه ادامه داد: بر اثر مداخلات ابتکاری برخی استان‌ها نظیر استان البرز، سازگاری زوج‌های در مرز طلاق به بیش از 95 درصد رسیده ‌که نشان از موفقیت این مداخلات ابتکاری دارد.

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه حرکت به‌سوی ظرفیت‌های مردمی را از جمله سرمشق‌های بنیاد صیانت خانواده دانست و تاکید کرد: بنیاد صیانت از نهاد خانواده باید به سوی ظرفیت‌های غیر رسمی و مردمی برود.

امیر مرتضوی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی نیز در این نشست خبری اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز قوه قضائیه باید مداخلاتی جدی در حوزه طلاق‌های توافقی صورت بگیرد.

وی در ارتباط با مداخلات صورت گرفته در 4 شهرستان مستعد طلاق استان خراسان‌رضوی بیان کرد: مداخلاتی در حوزه پیشگیری از طلاق در 4 شهرستان مستعد طلاق  اعم از نیشابور، سبزوار، قوچان و طرقبه و شاندیز صورت گرفته و 8 نشست قضایی در 8 شهرستان با رویکرد پیشگیری از طلاق برگزار شده است.

مرتضوی پیرامون تهیه دستورالعمل پیشگیری از طلاق تاکید کرد: برای کاهش طلاق توافقی نیاز به تهیه دستورالعمل‌های ذی ربط داریم که در این راستا 80 قاضی تهیه این دستورالعمل را بر عهده گرفته‌اند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در زمینه اقدامات ابتکاری پیشگیری از طلاق در شهرستان‌ها بیان کرد: در شهرستان‌های قوچان، کاشمر و زاوه ‌اقدامات ابتکاری و کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج متعددی صورت گرفته که توانستند آسیب‌های متقاعب را تا 90 درصد کاهش دهند.

وی پیرامون تشکیل بنیاد صیانت از نهاد خانواده در استان خراسان‌رضوی گفت: استان خراسان‌رضوی نخستین استانی است که بنیاد صیانت از نهاد خانواده را تشکیل داده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon