تجربه بی سابقه‌ی ترکیب گروه های داخلی و خارجی در فیلم «محمدرسول الله (ص)»

تجربه بی سابقه‌ی ترکیب گروه های داخلی و خارجی در فیلم «محمدرسول الله (ص)»

حمید خضوعی ابیانه فیلمبردار مطرح سینمای ایران از تجربه همکاری گروه‌های داخلی و خارجی در فیلم محمد رسول الله (ص) به عنوان یک تجربه‌ای بی‌سابقه یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید خضوعی ابیانه از جمله فیلم‌برداران مطرح سینمای ایران است که در یادداشت اختصاصی اش بر فیلم محمدرسول الله (ص) از نتایج ترکیب گروه‌های داخلی و خارجی فیلم‌برداری در این فیلم بیان کرده است که ماحصل این همکاری، موجب استاندارد‌سازى و به‌روزشدن نیروهاى فنى و هنری و تجهیزات مى‌شود

یادداشت اختصاصی حمید خضوعی ابیانه برای کتاب «پیامبر رحمت»، در کتاب اختصاصی فیلم محمد رسول الله (ص) را در ذیل می‌خوایند:

در فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با توجه به تولید بین‌المللی آن، برای نخستین‌بار، ترکیبی از گروه‌های کاری داخلی و خارجی را تجربه کردیم که در نوع خود، بی‌سابقه بود و به میزان قابل ملاحظه‌ای سبب انتقال و ارتقای دانش در بدنه فنی سینمای ایران شد، ضمن آن‌که تفکیک وظایف بین تعداد بیش‌تری از اعضا در هر گروه، بازده کاری افراد را نیز بالاتر برد که در ایران معمولا کم‌تر به آن پرداخته می‌شود.

گروه فیلم‌برداری فیلم محمد رسول الله (ص)، جدا از نیروهای ایرانی فعال در آن، گروه ثابتی بود که مدیر فیلم‌برداری باسابقه سینمای جهان، ویتوریو استورارو تجربه کار با آن‌ها را در پروژه‌های دیگر نیز داشت. اما تفکیک و ترکیبی که او در ابتدای کار با توجه به تخصص و صلاحیت نیروهای ایرانی و ایتالیایی در گروه‌های مورد نیاز انجام داد، موجب شد تا افراد هر دو گروه به صورت مجزا و در دسته‌بندی‌های جداگانه قرار نگیرند و این باعث نزدیک‌شدن دیدگاه‌ها و همکاری بهتر افراد شد. هم‌چنین زمان‌بندی انجام کار برای گروه‌ها، نظم و ترتیب خاصی را ایجاد کرد و از هرگونه اتلاف وقت جلوگیری به عمل آمد.

http://news.mohammadmovie.com/wp-content/uploads/2015/09/M-Foghani-4931.jpg

به طور کلی می‌توان نتایج و دستاوردهای ترکیب گروه‌های داخلی و خارجی فیلم‌برداری در فیلم محمد رسول الله (ص) را این‌گونه بیان کرد: انتقال دانش و تجربیات فنی در ارتباطات درون‌گروهی و ارتباط با سایر گروه‌ها، استفاده از افراد متخصص به صورت دسته‌بندی‌شده برای بالارفتن کیفیت و بازده کار و جلوگیری از اتلاف زمان، تفکیک صحیح وظایف برای متناسب‌شدن زمان و حجم کار، ارتقای شرایط ایمنی و سپردن مسئولیت به افراد و نظارت مستمر بر کیفیت کار آن‌ها، زمان‌بندی انجام کار گروه‌ها و ترکیب عوامل ایرانی و خارجی در جهت درک بهتر و ارتباط موثرتر افراد گروه، ارتباط موثر با همه گروه‌ها (بازیگران، جلوه‌های ویژه، طراحی صحنه و…) در جهت جلوگیری از ناهماهنگی در تصویر و بالابردن کیفیت کار، ارتقای صنعت سینمای ایران با خریداری تجهیزات مدرن، انواع دوربین‌های فیلم‌برداری، انواع پروژکتور و تجهیزات نورپردازی، انواع تجهیزات حرکتی (تکنوکرین، استدی‌کم)، دستگاه‌های مولد برق سیار (سوپرسایلنت) و…، ترکیب تجربه و خلاقیت در ساخت ابزار (هم‌چون فیلترها و چراغ‌ها) و دیگر تجهیزات فنی، و ترکیب دانش و تجربه در پدیدآوری تصویر.

بدون شک، همکارى در این‌نوع پروژه‌ها موجب نزدیکى و تبادل فکرى بین گروه‌هاى داخلی و خارجى و در نهایت موجب استاندارد‌سازى و به‌روزشدن نیروهاى فنى و هنری و تجهیزات مى‌شود و از آن‌جا که نیروهاى داخلی به لحاظ خلاقیت و توانایى‌هاى فردى و جمعى بسیار تأثیرگذارند، دستیابى به تکنولوژى روز بین‌المللی، بستر مناسبى را براى ورود ما به سینماى جهان فراهم مى‌سازد.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران