نتیجه شعار مبارزه آمریکا و متحدانش با تروریست‎ها، تقویت تروریسم است

نتیجه شعار مبارزه آمریکا و متحدانش با تروریست‎ها، تقویت تروریسم است

رئیس‌جمهور سابق افغانستان با حضور در پنجمین نشست سالانه بین‌المللی دفاعی امنیتی در سریلانکا، نتیجه مبارزه آمریکا و متحدانش علیه تروریست‌ها را تقویش بیش از پیش تروریسم دانست.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان در پنجمین نشست سالانه بین‌المللی دفاعی امنیتی که در سریلانکا گفت: غیر دولتی خواندن گروه‌های تروریستی نادرست است و فعالیت وسیع این گروه‌ها بدون حمایت یک دولت خارجی نا‌ممکن است.

وی در این نشست که در «کلمبو» پایتخت سریلانکا برگزار شد اظهار داشت که امروزه گروه‌های تروریستی به عنوان بازیگران غیردولتی شمرده می‌شوند که این اصطلاح برای افراد و گروه‌های تروریست نادرست است.

کرزی افزود: امکان ندارد که گروه‌های خرابکار و تروریست که باعث کشتار مردم می‌شوند بدون حمایت دولتی با این ظرفیت بطور گسترده فعالیت کنند.

در ادامه وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از فاجعه‌های تروریستی در جهان، ضروری است که دولت‌ها در عرصه روابط بین‌الملل معیارهای اخلاقی را وضع کرده و براساس آن عمل کنند.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان اذعان داشت: راه دیگر برای مقابله با تروریسم، ایجاد توازن نیرو در سطح بین‌المللی است، زیرا این حرکت باعث جلوگیری از اقدامات خودسرانه برخی دولت‌های زورگو برای رسیدن به اهدافشان می‌شود.

حامد کرزی تصریح کرد: از آغاز مبارزات آمریکا و متحدانش علیه تروریسم، نتیجه عکس بوده و بجای اینکه تروریسم تضعیف شود قدرت بیشتری یافته است.

وی افزود: اگر آمریکا در مبارزه با تروریسم موفق نشده، لازم است تا همکاری کشورهای بزرگ دیگر جهان مانند چین، روسیه و هند را جلب کند.

حامد کرزى رئیس‌جمهور افغانستان به عنوان مهمان ویژه «مایتریپالا» رئیس‌جمهور سریلانکا در پنجمین نشست سالانه بین‌المللی دفاعی امنیتی که در کلمبو پایتخت این کشور، شرکت کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان