ظرفیت‌های قرآن برای ایجاد نشاط معنوی و روحانی در جامعه به‌‌کار گرفته شود


ظرفیت‌های قرآن برای ایجاد نشاط معنوی و روحانی در جامعه به‌‌کار گرفته شود

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری یکی از نتایج بهره‌گیری و انس با قرآن کریم را داشتن نشاط در زندگی عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود نشاط معنوی و روحانی در کنار نشاط عینی و مادی و جسمانی در زندگی ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیدضیا هاشمی صبح امروز در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی کشور که به مدت 3 روز در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم این جشنواره زمینه ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و دانشگاه‌ها باشد.

وی از قرآن به عنوان کتاب هدایت نام برد و گفت: اگر اصحاب قرآن در مسیر زندگی موفق و پیشگام نباشند و بهتر از دیگران از قرآن بهره نگیرند یا حاملان قرآن نیستند و یا اینکه تفسیر درستی از قران ندارند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تصریح کرد: حاملان و اصحاب قرآن باید خوش اخلاق‌ترین، جذاب‌ترین و موفق‌ترین افراد جامعه نسبت به دیگران باشند.

وی گفت: از آنجا که قرآن کتاب زندگی است ما به عنوان جامعه دانشگاهی و دانشجویان نباید فقط به ظواهر قرآن فقط اکتفا کنیم.

هاشمی افزود: شرط سپاس‌گزاری از قرآن به عنوان کتاب هدایتگر بشری این است که به حداقل‌ها رضایت ندهیم و افق‌های متعالی را در پیش بگیریم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اظهار کرد: قرآن راه هدایت را به ما نشان می‌دهد و باید جهان بینی، درک و فهم ما نسبت به زندگی متفاوت باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما به عنوان انیس و حامل قرآن باید بتوانیم نشانی از قرآن در زندگی داشته باشیم.

هاشمی یکی از نتایج بهره‌گیری و انس با قرآن کریم را داشتن نشاط در زندگی عنوان کرد و گفت: نسل جوان ما اکنون نسل غمگین است و باید تلاش شود نشاط معنوی و روحانی در کنار نشاط عینی و مادی و جسمانی در زندگی ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تصریح کرد: زندگی قرآنی زندگی جامع، استوار، پرنشاط، عقلانی و خردمحوری است و یک سویه نیست و باید در این زندگی قرآنی حتما نشاط معنوی و مادی مضاعفی داشته باشیم.

وی به موقعیت استان کردستان اشاره کرد و گفت: استان کردستان فقط یک استان فرهنگی نیست بلکه استان اخلاق، محبت و مودت است که در طول تاریخ در هویت اسلامی، ایرانی و دینی همواره پیشتاز بوده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon