کارگروه نظارت بر شئونات اسلامی بازاریان کرمان تشکیل شد


کارگروه نظارت بر شئونات اسلامی بازاریان کرمان تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرمان از فعالیت کارگروهی از سال۹۳ برای بررسی سطح بازار و خیابان‌ها و واحدهای صنفی از حیث رعایت شئون اسلامی توسط فروشندگان و متصدیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، دادخدا سالاری  ظهر امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به بیانات اخیر رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی مبنی بر ضرورت برخورد دادستان‌های سراسر کشور با جرائم مرتبط با مسائل فرهنگی و مظاهر و جلوه‌های ترویج کننده فساد و ناهنجاری اجتماعی اظهار داشت: دادسرای عمومی و انقلاب کرمان برنامه‌های مختلفی را در راستای رفع دغدغه ریاست محترم قوه در دستور کارخود داشته و دارد.

دادستان کرمان از جمله این برنامه‌ها تشکیل کارگروه ارتقاء امنیت اجتماعی اصناف و بازار عنوان کرد و اظهار داشت:این کارگروه با عضویت اداره کل تعزیرات، صنعت معدن و تجارت ، اتاق اصناف، پلیس‌های اماکن و امنیت اخلاقی و یک عضو قضایی تشکیل شده است.

وی افزود: با حضور در سطح بازار و خیابان‌ها واحدهای صنفی را از حیث رعایت شئون اسلامی توسط فروشندگان و متصدیان ، جمع‌آوری البسه و کالاهای منافی ارزش‌های اسلامی و انقلابی موضوع قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آنها در ملا عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می‌کند مصوب 1365 ، جلوگیری از تصدی واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک زنانه توسط مردان و سایر موارد مرتبط بررسی می‌کند.

این مقام قضائی بیان داشت: بیست بازدید توسط این کارگروه در سال 93 انجام شد و با نزدیک شدن به فصل شروع مدارس اقدامات این کارگروه پررنگ تر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان افزود: در مسیر مقابله با تهاجم فرهنگی انجام اقدامات فرهنگی در اولویت اول است.

سالاری تاکید کرد: بعنوان مدعی العموم اجازه نخواهیم داد ارزش‌های دینی و انقلابی مردم تحت شعاع خودسری ها و جهالت برخی روشنفکرنما قرار گیرد و از ظرفیت‌های قانونی موجود برای مصون سازی حوزه قضایی کرمان استفاده حداکثری خواهیم کرد.

دادخدا سالاری توجه بیشتر خانواده‌ها را به انجام رسالت‌های تربیتی و مراقبتی خواستار شد و خاطرنشان کرد: استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره علاوه بر اینکه عملی مجرمانه است به عاملی برای از بین بردن بنیان خانواده تبدیل شده است.

وی ابراز داشت: با توجه به رشد سریع فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی، امروز طیف مخاطبان وسیعی به خود اختصاص داده و در ترویج فرهنگ‌های مختلف نقش بسزایی دارد و می‌طلبد متولیان حوزه فرهنگ برای مدیریت این فضا چاره اندیشی عاجلی  انجام دهند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon