اتاق بازرگانی همدان زمینه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای اوراسیا فراهم کند


اتاق بازرگانی همدان زمینه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای اوراسیا فراهم کند

معاون استاندار همدان با بیان اینکه باید بهره‌برداری اقتصادی از اجلاس اوراسیا در همدان شود، گفت: اتاق بازرگانی زمینه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای اوراسیا فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ابراهیم الهی تبار بعدازظهر امروز در جلسه برگزاری هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری کشورهای اوراسیا اظهار داشت: همدان به عنوان شهری که ظرفیت میزبانی برنامه‌های ملی و بین‌المللی دارد در سطح کشور مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید امور و کارها را به درستی انجام دهیم، افزود: باید به گونه‌ای در این همایش‌ها میزبانی صورت گیرد که مهمانان برنامه به سفیران استان همدان در کشورها و استان‌های خود تبدیل شوند.

الهی تبار بیان کرد: سرمایه‌ و اعتبارات را برای برگزاری این همایش‌ها هزینه می‌کنیم و باید نخستین آورده این همایش این باشد که برگشت سرمایه به شکل تعریف از همدان باشد تا چهره خوبی از همدان شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری اجلاس کشورهای اوراسیا باید به دنبال هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی باشیم، بیان کرد: شهرداری همدان در بسیاری از همایش‌ها کمک کرده و باید امروز شهرداری را در اجرای این اجلاس کمک کرد.

معاون استاندار همدان با اشاره به تقویت هماهنگی فنی بین دستگاهی برای برگزاری این اجلاس گفت: در این اجلاس باید در زمینه گردشگری و تاریخی به صورت تخصصی ورود پیدا کند تا بتوان از ظرفیت‌های موجود بهره گرفت.

وی با بیان اینکه در زمینه تصمیمات گرفته شده برای این اجلاس بررسی مجددی صورت گیرد، عنوان کرد: تمامی مشکلات موجود در راه برگزاری این همایش باید برطرف شود تا بتوان به نقطه مطلوبی رسید.

الهی تبار با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی استان همدان باید در این زمینه ورود جدی داشته باشد، اظهار داشت: باید سطح مهمانان خارجی این اجلاس مشخص شود تا بتوان در زمینه همکاری‌های اقتصادی با آنها نیز وارد مذاکره شد.

معاون استاندار همدان بیان کرد: اتاق بازرگانی همدان می‌تواند براساس توانمندی‌های موجود و ظرفیت طرف مقابل وارد مذاکره شده و از فرصت‌های موجود برای افزاشی مراودات خارجی بهره گیرد.

وی با اعلام اینکه در زمینه پوشش خبری این اجلاس جای نگرانی وجود ندارد، بیان کرد: رسانه‌های استان همدان در برنامه‌های مختلف استان همدان ورود پیدا کرده و مدیران را در برگزاری مراسم‌ها کمک کرده‌اند.

الهی تبار با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه سرمایه اجتماعی استان همدان از میانگین کشوری مطلوبی برقرار است، گفت: یکی از نهادهایی که در این زمینه موثر بوده رسانه‌ها هستند.

به گزارش تسنیم؛ هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا 28 شهریور تا 8 مهر ماه در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon