مشکلات عشایر شهرستان بیله‌سوار برطرف شود


مشکلات عشایر شهرستان بیله‌سوار برطرف شود

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: باید حل مشکلات عشایر بیله‌سوار با جدیت پیگیری و برطرف شود که در این زمینه ضروری است تمامی دستگاه‌های مرتبط در این حوزه عزمی جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آرام حلیم ظهر امروز در آئین معارفه سرپرست اداره امور عشایری شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: عشایر از جمله اقوامی هستند که در طول تاریخ انقلاب وفاداری خود را به آرمان‌های نظام ثابت کرده و همچون گذشته با صلابت و صداقت به زندگی خود در دامن طبیعت ادامه می‌دهند.

وی افزود: اگر چه این زندگی، دشواری‌ها و سختی‌های مربوط به خود را دارد اما عشایر ثابت کرده‌اند که همچون کوه استوار بوده و در طول تاریخ انقلاب نیز ثابت کرده‌اند که همواره، همگام و همراه با  امام امت بوده و در راستای رشد و تعالی کشور تلاش می‌کنند.

حلیم با بیان اینکه عشایر نیروی تولدیگر جامعه است، تصریح کرد: عشایر و هر چادر عشایری در واقع نماد و جلوه‌ای از کلام رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و به نوعی یک کارگاه تولیدی است و ضرورت دارد فرهنگ عشایر و واقعیات زندگی آنها برای نسل‌های آینده تبیین شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: در بحث کمک به عشایر تنها اداره امور عشایر متولی نیست بله همه وظیفه دارند تا در راستای خدمات‌رسانی شایسته و موثر به این قشر تلاشگر گام برداشته و در رفع مشکلات آنها کوشا باشند که در این حوزه رویکرد دولت یازدهم به گونه‌ای است که در صدد رفع مشکلات همه اقشار به‌ویژه عشایر هستیم.

وی از عشایر غیور و مرزدار به عنوان پیشانی افتخار نظام اسلامی یاد کرد و گفت: عشایر منطقه مغان در دوران دفاع مقدس در پشتیبانی از مرزها و اعزام به جبهه‌ها جزو گروه‌های پیش‌رو و مقدم بوده‌اند و همواره سعی کردند تا اوج وفاداری‌شان را به نظام اسلامی نشان دهند.

حلیم با قدردانی از مسئولان شهرستانی و استانی در برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایری در جعفرآباد، خواستار توزیع به حق آرد عشایری، دقت در امانتداری و حل مشکلات عشایر شهرستان شد و افزود: در این زمینه تشکل‌های مختلف در حمایت از عشایر می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: با توجه به اینکه عشایر شهرستان بیله‌سوار نقش و تاثیر مهمی ایفا می‌کنند با بررسی‌های انجام شده و برای ارائه خدمات مطلوب و کیفی به این قشر ساختمانی در اختیار امور عشایری شهرستان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon