۱۰۰۰ تختی که شب‌ها فقط ۱۰ تخت خالی است

1000 تختی که شب‌ها فقط 10 تخت خالی است

وزیر بهداشت از کمبود تخت‌های بیمارستانی می‌نالد، از اینکه وقتی بیمار به اورژانس منتقل می‌شود تختی وجود ندارد تا آنها را در بخش‌ها بستری کنند بطوریکه در بیمارستانی بزرگی به مانند بیمارستان امام با وجود ۱۰۰۰ تخت؛ شب‌ها شاید ۱۰ تخت هم خالی نباشد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، بیماری فی نفسه چیز خوبی نیست، چه برسد وقتی که برای بهبودی بیماری با کمبود هم مواجه شوی، یکی از این کمبودها که بیماران خاطرات تلخ زیادی از آن دارند، تخت خالی بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها است، بطوریکه سید حسن هاشمی وزیر بهداشت دراین باره به تسنیم عنوان کرد: وضعیت اورژانس‌ها در این 10 سال گذشته خیلی تغییر کرده است، در گذشته متخصص اورژانس نداشتیم ولی هم اکنون متخصص تربیت کردیم و در اقصی نقاط کشور نیز توزیع شدند. در دولت گذشته نیز حداقل سه هزار آمبولانس در سطح کشور توزیع شد و بخش‌های اورژانس نوسازی شدند.

وزیر بهداشت ادامه داد: از موقعی هم که ما در طرح تحول سلامت شروع کردیم مشکلات مردم به حداقل رسید ولی در تهران مشکل ما خیلی ویژه است، از یک طرف نمی‌توانیم بخش‌های اورژانس را توسعه دهیم، وقتی هم بیمار به اورژانس می‌رود و باید منتقل شود به بخش، دیگر بخش‌های ما جا ندارند.

هاشمی تصریح کرد: در بیمارستان‌هایی مانند بیمارستان امام در هر شب از هزار تخت شاید حدود 10 تخت خالی باشد؛ و تعداد افراد مراجعه کننده به اورژانس نیز روزانه بیش از هزار نفر است و این در شرایطی است که طبق قانون اگر کسی به اورژانس مراجعه کرد و شما او را بستری نکردی 6 ماه زندانی دارد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در بازدیدی که مدتی پیش از یکی از بیمارستان‌های مهم تهران داشتم، آنجا در اورژانس 27 تخت بستری داشت در حالیکه 65 بیمار بستری بودند ولی این بیماران در راهرو، صندلی‌ها و برانکار قرار داشتند. بنابراین مشکل به این راحتی حل نمی‌شود. آنچه که هدف من بود این است که وضعیت پرسنلی و تجهیزاتی اورژانس‌ها اصلاح شود و در مورد آن بیمارستان خاص هم مهلتی دادیم و از رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران هم که می‌دانم هر روز درگیر رفع مشکلات و جلسات هستند تشکر می‌کنم. بنابراین اگر عزمی وجود داشته باشد به نظرم زمان زیادی نباید برای برطرف کردن این مشکلات زمان ببرد البته در مورد آن بیمارستان خاص فرق می‌کند. البته بخشی از رضایتمندی مردم در مورد پرسنل وجود دارد.

هاشمی در خاتمه خاطرنشان کرد: براین اساس سفارش شد تا دیگر در اورژانس‌ها دانشجو حضور نیابد، تازه کارها هم نباشند بلکه از کسانی که حداقل سابقه ای 5 تا 10 سال دارند استفاده شود. درباره تجهیزات نیز برای اورژانس‌های تهران یک رقم قابل توجهی شد که بیش از آن رقم نیز قرار شد دوباره تحویل‌شان شود.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon