افراط و تفریط‌های جامعه اسلامی به‌دلیل عدم مراجعه صحیح به قرآن است


افراط و تفریط‌های جامعه اسلامی به‌دلیل عدم مراجعه صحیح به قرآن است

معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افراط و تفریط‌ها به‌دلیل عدم مراجعه صحیح به قرآن است، گفت: امراض اعتقادی باید با حرکت بر مدار قرآن محوری نسبت به درمان آن اقدام کرد تا دچار چنین گرفتاری‌هایی را نشویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی ظهر امروز در مراسم پایانی سی امین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: درمان امراض نفسانی همچون حسد و غیبت و دروغگویی و غیره از طریق تلاوت مکرر قرآن و رجوع به آن درمان می‌شود.

وی با اشاره به سخنان برخی از مفسران اهل سنت و اهل تشیع در مورد درمان بیماریهای نفسانی که انسان‌ها دچار آن می‌شوند، گفت: بزرگان و مفسران دینی بر این باورند که این امراض سه دسته‌اند و شامل امراض اعتقادی، نفسانی و خرافات و تحجر است که جوامع بشری با آن درگیر هستند.

معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: راه درمان بیماری‌هایی چون خرافات و تحجر را باید در رجوع مداوم به قرآن درمان کرد چرا که دلیل باقی ماندن مشکلات در جامعه این است که به قرآن به عنوان درمان درد‌ها مراجعه نمی‌ کنیم.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط ‌ها به دلیل عدم مراجعه صحیح به قرآن است، گفت: امراض اعتقادی باید با حرکت بر مدار قرآن محوری نسبت به درمان آن اقدام کرد تا دچار چنین گرفتاریهایی را نشویم.

حشمتی وی با تأکید بر اینکه قرآن همه چیز را بیان می‌‌کند، افزود: متاسفانه در شرایط کنونی بسیاری از افراد جامعه به دنبال گرفتن شفا از این کلام الهی نیستند که اینجای تاسف و تالم در جوامع اسلامی را دارد.

معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظیفه حاملان و خادمان قرآنی، اظهار کرد: خادمان قرآن هم باید هم برای درمان دردهای خود و بشارت جامعه برای بازگشت به قرآن به این کتاب آسمانی رجوع کنند که این امر نشان از اهمیت وظیفه آن‌ها دارد.

 حشمتی خاطرنشان کرد: لازم است برنامه‌ریزی‌ها مستند به قرآن و احادیث و گفتار بزرگان شود و این، راه درمان دردهای جامعه خواهد بود.

وی به خصایص مردم متدین و دیندار استان کردستان اشاره کرد و گفت: مردم کردستان همواره حافظ ارزشهای انقلاب و اسلام و پشتیبان برنامه‌های قرآنی بوده و هستند و برای دفاع از انقلاب و دین مبین اسلام جوانان زیادی را تقدیم کردند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon