بانک‌ها رغبتی برای ارائه وام‌های تولید ندارند

بانک‌ها رغبتی برای ارائه وام‌های تولید ندارند

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در شرایطی که نیاز مبرمی به سرمایه در گردش و حمایت مالی از بنگاه‌های تولیدی حس می‌شود، بانک‌ها رغبتی برای دادن وام‌های تولید ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احتشام حاجی پور در بیست و دومین مجمع عمومی شورای اسلامی استان، با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان‌های استان، اظهار داشت: شهرستان‌های استان هر یک پتانسیل سرمایه گذاری خاص خود را دارند و شوراهای شهرستان‌ها باید این پتانسیل‌ها را معرفی کنند.

وی افزود: بخش گردشگری آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی دارد و برای رونق اشتغال و توسعه پایدار استان، باید تولید، صنعت و گردشگری توسعه یابد.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی، در ادامه با اشاره به نقش صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر در توسعه شهرستان‌ها، افزود: در هر بخشی که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایران در آذربایجان شرقی حاضر به سرمایه گذاری باشد ما هم حاضر به همکاری در تمامی زمینه‌ها هستیم.

وی افزود: با همه ظرفیت‌ها متأسفانه شهر تبریز برای سرمایه‌گذاری آماده نیست، بنابراین باید نخست، بستر سرمایه گذاری و فرهنگ سرمایه گذاری را تقویت کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان در ادامه با انتقاد از عدم همکاری برخی از بانک‌ها در پرداخت وام‌های مولد، گفت: در شرایطی که نیاز مبرمی به سرمایه در گردش و حمایت مالی از بنگاه‌های تولیدی حس می‌شود، بانک‌ها رغبتی برای دادن وام‌های تولید ندارند.

صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در آذربایجان شرقی سرمایه گذاری کند

مصطفی برزگران، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی استان هم در ادامه این جلسه ضمن انتقاد از عملکرد بیمه قالیبافان، گفت: در بخش بیمه قالیبافان متاسفانه ایراداتی بود که به صورت فله‌ای قالیبافان را تحت پوشش بیمه قرار دادند ولی بعد از دو سال غربالگری صورت گرفت و عده‌ای که قبلا ثبت نام کرده بودند را حذف کردند.

وی تاکید کرد: در بحث بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هم باید شفاف سازی شود، تا همان قضیه بیمه قالیبافان تکرار نشود و  پیشنهاد می‌کنم که در شهرستان‌ها یک پروژه سرمایه گذاری توسط صندوق انجام شود، تا سود و منفعت صندوق به شهرستان‌ها و مناطق محروم هم برسد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon