مجمع نمایندگان استان کرمان با موضوع گردشگری در شهربابک برگزار شد


مجمع نمایندگان استان کرمان با موضوع گردشگری در شهربابک برگزار شد

جلسه مجمع نمایندگان استان امروز در شهربابک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهربابک، جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی امروز در شهربابک  برگزار شد.

 نمایندگان در این جلسه که با حضور مدیر کل کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل مخابرات و همچنین معاون میراث فرهنگی استان برگزار شد به مشکلات و معضلات موجود در سطح استان پرداختند.

زاهدی: میراث فرهنگی قوی‌تر عمل کند

زاهدی در این جلسه اظهار داشت: بعضی از آثار میراث فرهنگی که دارای تمدنی بالا هستند در حال تخریب شدن است که هر کدام از آنان در هر جای جهان بود گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: میراث فرهنگی با قدم‌هایی محکم به سمت ما بیاید و از نمایندگان استان کار بکشد ولی متاسفانه در این دو سال هیچ تقاضایی از سوی میراث نداشته ایم.

آذین: اتباع بیگانه ساماندهی شوند

همچنین آذین نماینده مردم شریف رفسنجان در این جلسه گفت: متاسفانه در برخی از نقاط استان اتباع بیگانه کار را در دست گرفته‎اند که همین زمینه اشتغال را برای خیلی از جوان‌ها تنگ کرده است که مسئولان باید به فکر چاره ای در خصوص این مورد باشند.

امیری نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی بیکاری و عدم شغل را از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: بعضی از شرکت خصوصی  هستند که حتی المکان باید از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کنند .

امیری افزود: بعضی از اداره های ما با کمبود نیرو مواجه هستند.

علاوه بر این نماینده مردم بم  دراین جلسه گفت: بهترین کار در بحث اشتغال تقویت کارگاه‌های کوچک است  و اگر بخواهیم کار شود باید نیروهای متخصص جهت آموزش معرفی شوند.

غضنفرآبادی: حقوق کارگران رعایت شود

غضنفر آبادی افزود: حقوق کارگران در استان رعایت نمی‌شود که به طور جدی به این امر باید از سوی مدیر کل کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود.

همچنین در ادامه این جلسه گفت :امنیت شغلی متاسفانه وجود ندارد که موجب بحران بیکاری می‌شود.

نماینده شهربابک افزود : معدن چاه فیروزه شهربابک یکسال قرار بوده است که شروع به کار کند اما هنوز کاری از سوی دولت صورت نگرفته است.

فتاحی: میمند جدی گرفته شود

فتاحی با بیان اینکه کارهای اشتغال زایی زمان بر هستند، افزود:در شهرستان شهربابک در بخش دامداری اقدامات موثر و کارسازی صورت گرفته است اما احتیاج به حمایت بیشتری است.

نماینده مردم شهربابک در بحث گردشگری افزود:در شهربابک چندین مکان گردشگری خوب داریم از جمله غار آذرین ایوب که هیچ توجهی به آن نمی‌شود.

فتاحی در ادامه گفت: ما زمان را در جهت سرمایه‌گذاری میمند داریم از دست می‌دهیم که هیچ تبلیغ جهانی برای میمند صورت نگرفته است.

امیری: شرایط معدن زغال سنگ زرند بحرانی است

در ادامه امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان از بحرانی بودن معدن ذغال سنگ در بحث اشتغال خبر داد و گفت: بروکراسی اداری متاسفانه کند کار میکند که موجب اعتصابات در شرکت‌ها می‌شود.

 نماینده مردم سیرجان بیکاری را دغدغه تمام مشکلات دانست و گفت: باید بین تمام ادارات و نهادها تقسیم کار صورت بگیرد تا مشکلات بیکاری مردم به گونه‌ای رفع شود.

حسن پور در ادامه افزود: پایین بودن نرخ بیکاری در سطح شهرستان شهربابک نعمت بزرگی است و وضعیت شهربابک خوب و قابل تحسین است.

حسن پور: بیکاری معضل سیرجان است

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز به یک تحول اساسی در بحث میراث فرهنگی کشور بعد از تحریم‌ها می‌باشیم  که در همین راستا باید توریست‌های زیادی به استان جذب کنیم و در ماده 180 سعی شده است نیازهای میراث فرهنگی  را درشهرستان‌ها حل کنیم ولی برای کار جدی و همیشگی باید یک کار اساسی در مجلس صورت بگیرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در این جلسه با بیان اینکه میراث فرهنگی در شهرستان جیرفت هنوز نمایندگی است ولی متاسفانه از جانب استان پیگیری نشده است .

عارفی از میراث فرهنگی استان خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به این امر شد و گفت: اشیا تاریخی که از جیرفت خارج شده است باید هر چه سریعتر باز گردد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon