اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا در همدان برگزار می‌شود


اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا در همدان برگزار می‌شود

شهردار همدان از برگزاری هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا از ۲۸ شهریور تا ۸ مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سیدمصطفی رسولی بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا اظهار داشت: هشتمین اجلاس بین‌المللی سیاست‌گذاری رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا از 28 شهریور ماه تا هشت مهر ماه در همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در قالب تفاهم‌نامه‌ای همدان به عنوان شهر پایدار سبز و شهر پاک از سوی سازما محیط زیست شناخته شد، افزود: پس از انعقاد این تفاهم‌نامه برخی اقدامات و مطالعات در این زمینه در شهرداری همدان آغاز شد.

رسولی با بیان اینکه با شهرداران شهرهای اسلامی جهان و شهرهای داخلی تهران، همدان، قزوین، کاشان، کرج و تبریز در وین اتریش نشستی داشتیم، تصریح کرد: در ین نشست طرح اطلس به شهرداری تبریز واگذار شده و مباحث بسیاری در زمینه محیط زیست و شهرهای سبز مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه این اجلاس در راستای اقدامات انجام شده از سال گذشته است، عنوان کرد: این همایش در دانشگاه بوعلی برگزار شد و بیشتر مباحث علمی و تخصصی است که اختتامیه آن در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

شهردار همدان با اعلام اینکه در این اجلاس مهمانان خارجی حضور داشته و از شهرهای مراکز استان‌های کشور نیز در این مراسم حاضر می‌شوند، تاکید کرد: باید به درستی از مهمانان استقبال شده و از فرصت‌های به وجود آمده به درستی استفاده شود.

وی استفاده از تجارب جهانی در زمینه توسعه و حفاظت از بافتهای تاریخی، حفاطت، مرمت و احیا بناها و بافت‌های تاریخی، زیرساخت‌های شهرهای تاریخی ایران، حفاظت از طریق ابزارهای سیاسی و قانونی، نقش مشارکت نهادها و سازمان‌های کشور در مقوله حفاظت، اقتصاد، معیشت و بافتهای تاریخی، آشنایی با عوامل هماهنگ‌کننده معماری با بافت شهری، توانمندسازی و ایمن‌سازی اجتماعی شهرهای تاریخی ایران، پدیده مهاجرت و حفاظت از شهرهای تاریخی، توسعه و حفاظت در بافت‌های تاریخی، هویت در شهرهای جدید و آشنایی با روشهای نوسازی بناها در بافت‌های غیرتاریخی شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی از مهمترین محورهای اجلاس است.

شهردار همدان تصریح کرد: اختتامیه این همایش روز 10 تا 11 مهر ماه در دانشگاه علم و صنعت تهران با حضور مهمانان کشور و خارجی برگزار شده و نتایج 10 روز اجلاس در همدان نیز در این مراسم اعلام می‌شود.

وی از برخی دستگاه‌ها به سبب نبود هماهنگی در مسائل اجرایی همایش انتقاد کرد و گفت: برای برگزاری این همایش از تمامی دستگاه‌ها انتظار همکاری و هماهنگی وجود دارد ولی اگر دستگاهی نمی‌تواند ورود پیدا کند باید در جلسات هماهنگی قبل این موضوع را اعلام می‌کرد.

رسولی بیان کرد: اگر دانشگاه بوعلی سینا نمی‌تواند میزبانی مناسبی از مهمانان داشته باشد به دانشگاه علم و صنعت این موضوع را اعلام کند چراکه شهرداری به تنها نمی‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon