احداث بزرگترین بندر شرق هرمزگان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی


احداث بزرگترین بندر شرق هرمزگان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

استاندار هرمزگان از احداث بندر مادر در سواحل مکران هرمزگان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جاسم جادری در ششمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان، اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در علم و فناوری و تعالی فرهنگی را سه محور مهم در سیاست‌های کلی برنامه ششم دانست و اظهار داشت: محورهای یادشده حتما باید مطالعه شود تا بتوانیم طرح استانی این برنامه را تدوین کنیم.

وی در ادامه بر مطالعه 80 بند سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری توسط مدیران تاکید کرد.

جادری با بیان اینکه حدود 30 درصد از نفت جهان در منطقه خلیج فارس قرار دارد، گفت: طبق آخرین برآوردها در خلیج فارس 773 میلیارد بشکه ذخیره نفت و بیش از 70 تریلیون متر مکعب گاز وجود دارد.

وی اذعان داشت: بیش از 90 درصد حمل و نقل و تجارت بین‌المللی از طریق دریا صورت می‌گیرد و سالانه بیش از 500 میلیون کانتینر در جهان جا‌به‌جا می‌شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به ورودی دریای عمان به سمت تنگه هرمز به‌عنوان بهترین موقعیت برای احداث بندر بزرگ بیان کرد: بخش خصوصی خواهان سرمایه‌گذاری در این خصوص است.

جادری تصریح کرد: این منطقه از مزیت‌هایی همچون دوری از مشکلات موجود در خلیج فارس، نزدیکی به خطوط کشتیرانی بین‌المللی و آب‌های آزاد و قرارگیری در بالادست بندر دبی امارات برخوردار است.

وی در ادامه عمق بالای دریا در تنگه هرمز نسبت به خلیج فارس به میزان بیش از 2 برابر به ویژه در کوه مبارک جاسک این نقطه را مکانی مناسب برای احداث بندر و لنگرگاهی بزرگ معرفی کرد.

استاندار هرمزگان به 200 میلیون تن ظرفیت خالی برای احداث بندر در کشور اشاره داشت و شرق هرمزگان را نیازمند احداث بندر مادر با هدف توسعه این منطقه ضروری دانست.

جادری احداث و راه‌اندازی این بندر را سبب ایجاد اشتغال برای 31 هزار و 400 نفر دانست و گفت: نزدیک به 94 هزار نفر نیز به جمعیت جاسک اضافه خواهد شد.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: براساس برنامه 20 ساله برای توسعه سواحل مکران، طرح های بزرگی همچون احداث بنادر در جاسک حمایت و تقویت می‌شوند.

وی اظهار داشت: دعوت از سرمایه‌گذاران برای احداث بندر، نیروگاه و پالایشگاه و اقدامات متحول کننده این منطقه در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon