اوباما نگرانی خود را از اوضاع انسانی یمن به شاه سعودی اعلام می‌کند

اوباما نگرانی خود را از اوضاع انسانی یمن به شاه سعودی اعلام می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا نگرانی عمیق خود از اوضاع انسانی یمن را به شاه سعودی ابلاغ می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، کاخ سفید روز چهارشنبه تصریح کرد «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، مراتب نگرانی عمیق خود را درخصوص وخیم شدن اوضاع انسانی در یمن، اعلام خواهد کرد.

عربستان سعودی با تشکیل کمپینی از میان کشورهای عربی از 26 ماه مارس گذشته بمباران سنگین مناطق مختلف یمن را با هدف متوقف کردن پیشروی‌های جنبش «انصارالله» در مناطق مختلف کشور و بازگرداندن مشروعیت به آن، آغاز کرده است.

مسئولان کاخ سفید در آستانه سفر ملک سلمان به واشنگتن در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کردند اوباما در این دیدار همچنین از تمامی طرف‌های درگیر در یمن خواهد خواست غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.

از سوی دیگر، دیوان پادشاهی عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ملک سلمان، روز پنجشنبه به‌دعوت رسمی اوباما عازم آمریکا می‌شود.

طبق این بیانیه، قرار است ملک سلمان با رئیس‌جمهور و شماری از مقام‌های آمریکایی درخصوص «راه‌های تقویت و گسترش روابط دوجانبه میان ریاض و واشنگتن در تمامی زمینه‌ها و نیز مسایل منطقه‌ای و جهانی مورد توجه طرفین» گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان