مسکو: ائتلاف آمریکای ضدداعش قطعنامه‌های شورای امنیت را نادیده می‌گیرد

مسکو: ائتلاف آمریکای ضدداعش قطعنامه‌های شورای امنیت را نادیده می‌گیرد

نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل با اعلام اینکه ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش قطعنامه‌های شورای امنیت را نادیده می‌گیرد، تأکید کرد مسکو در این ائتلاف مشارکت نمی‌کند.

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به‌نقل از «روسیا الیوم»، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در شورای امنیت، روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری گفت: «فکر می‌کنم اگر ما تصمیم به پیوستن به ائتلاف (ضدداعش تحت رهبری آمریکا) با توجه به شروط آنها بگیریم از ورود ما به صفوف خود استقبال خواهند کرد ولی مشکل این است که ما به ائتلافی که قطعنامه‌های شورای امنیت را نادیده می‌گیرد نخواهیم پیوست».

چورکین افزود: «به نظر می‌رسد آنها (کشورهای عضو ائتلاف) موافقت دولت عراق را جلب کرده‌اند ولی با دولت دمشق موافقتی نکرده‌اند».

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: «کشورهای عضو ائتلاف هنوز اهداف‌شان در این عملیات را نمی‌دانند، آیا هدف آنها مبارزه با داعش یا سرنگون کردن «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه است!

چورکین افزود مسکو معتقد است که مبارزه با داعش در حال حاضر اولویت دارد.

وی در ادامه گفت: «کسانی که اکنون مخالف همکاری با دولت سوریه برای مبارزه با داعش هستند، همان کسانی هستند که با دمشق برای نابودی تسلیحات آن همکاری می‌کردند؛ چرا که همه ما متوجه شدیم که انهدام سلاح‌های شیمیایی در اولویت است».

نماینده دائم روسیه در شورای امنیت این سؤال را مطرح کرد: «چه‌چیزی آنها را از همکاری با همان دولت (سوریه) برای مبارزه با این گروه تروریستی منع می‌کند؟».

وی متذکر شد که یک‌پارچه کردن تلاش‌ها برای مبارزه با داعش می‌تواند به طرف‌های درگیر در سوریه برای دستیابی به راهکارهای حل و فصل اختلافات موجود بین آنها، کمک کند.

ویتالی چورکین همچنین درخصوص گزارش‌ها درباره کاربرد تسلیحات شیمیایی در عراق توسط تروریست‌های داعشی، تصریح کرد مسکو قصد ندارد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درخصوص تحقیقات دراین‌باره به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کند مگر آنکه با دولت عراق در این زمینه رایزنی‌هایی انجام شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان