رحمانی موحد: توسعه گردشگری در سطح کشور جزو سیاست‌ها و اهداف دولت است


رحمانی موحد: توسعه گردشگری در سطح کشور جزو سیاست‌ها و اهداف دولت است

معاون گردشگری سازمان میرث فرهنگی کشور گفت: بحث توسعه گردشگری در سطح کشور جزو سیاست‌ها و اهداف است و مقاصدی مانند استان زنجان را که هم ظرفیت طبیعی و هم ظرفیت تاریخی دارد را در برنامه‌های گردشگری قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مرتضی رحمانی موحد با حضور در محل جشنواره آش ایرانی و شرکت در ویژه برنامه شبکه اشراق اظهار داشت: زنجان استانی است با مختصات باغ‌شهر با همه جاذبه‌های معنوی، تاریخی و طبیعی که نمی‌شود به همین سادگی از کنار زیبایی‌های این استان گذشت.

وی ابراز کرد: بحث توسعه گردشگری در سطح کشور با مقاصد جزو سیاست‌ها و اهداف است و مقاصدی مانند استان زنجان را که هم ظرفیت طبیعی و هم ظرفیت تاریخی دارد را در برنامه‌های گردشگری قرار داده‌ایم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: ما استان زنجان را در زنجیره تنظیم بسته‌های سفرهای منطقه‌ای محور قرار داده‌ایم و جلسه مربوط به این منطقه در زنجان برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال در بازاریابی و معرفی جاذبه‌های زنجان اقداماتی انجام می‌شود که شاخص‌ترین آن این است که این استان محور سفر گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

رحمانی‌موحد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از انگیزه‌های که در سفر به این استان وجود دارد هجواری با استان‌های دیگر است.

وی به گنبد سلطانیه اشاره و اظهار داشت: سلطانیه به دلیل مختصات و اینکه ثبت جهانی است علاقه‌مندان زیادی از کشورهای مختلف دارد و امیدواریم گردشگران خارجی بیشتری را برای سفر به استان زنجان جذب کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در مورد جشنواره آش ایرانی نیز عنوان کرد: امسال دهمین دوره این جشنواره است و اراده‌ای که کارهای این چنینی را به نتیجه می‌رساند استمرار در برگزاری و ارتقاء است.

وی با بیان اینکه جشنواره امسال تفاوت‌ زیادی با سال‌های گذشته دارد، ابراز کرد: جشنواره آش علاوه بر اینکه فرهنگ و سنت‌ها را به نمایش می‌گذارد، نمایش قدرت اجماع و اشتراک بین بخش‌ها و دستگاه‌ّا است.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه سطح این جشنواره به سطح منطقه‌ای ارتقاء یافته گفت: امسال آغازی برای برنامه 10 ساله‌ای است که برای این جشنواره پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon