درگیری‌های خاورمیانه ۱۳میلیون کودک را از تحصیل محروم کرده است

درگیری‌های خاورمیانه 13میلیون کودک را از تحصیل محروم کرده است

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد بیش از ۱۳میلیون کودک در منطقه خاورمیانه به‌دلیل درگیری‌های مسلحانه گسترده در کشورهایشان از مدرسه محروم شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، یونیسف در گزارشی که امروز ــ پنجشنبه ــ منتشر کرد، متذکر شد: «بیش از 13 میلیون کودک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (حدود 40 درصد کودکان این مناطق) به‌دلیل درگیری‌های جاری در کشورهای‌شان از مدرسه محروم شده‌اند».

این گزارش در مورد 6 کشور جنگ‌زده یعنی سوریه، عراق، یمن، لیبی، سرزمین‌های اشغالی و سودان و نیز کشورهای اردن، لبنان و ترکیه است که شمار زیادی از آوارگان سوری را در خود اسکان داده‌اند.

طبق گزارش یونیسف، 3 میلیون کودک در عراق، 2 میلیون کودک در لیبی، 3 میلیون و یکصد هزار کودک در سوریه و نیز 2 میلیون و 900 هزار کودک در یمن به‌دلیل مناقشات مسلحانه در این کشورها از تحصیل محروم شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل تصریح کرد «حدود 8850 مدرسه در سوریه، عراق، یمن و لیبی قادر به پذیرش دانش‌آموزان نیستند زیرا آسیب دیده، تخریب شده و یا میزبان خانواده‌های آواره هستند و یا به اشغال طرفین درگیر درآمده‌اند».

این گزارش می‌افزاید: «ترس باعث شده است هزاران معلم شغل خود را ترک کنند و برخی خانواده‌ها نیز به همین دلیل، کودکان خود را از رفتن به مدرسه بازداشته‌اند».

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان