تعاونی‌ها نقش بسیار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند


تعاونی‌ها نقش بسیار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تشکل‌های تعاونی‌ها نقش بسیار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند بنابراین بابد از آن‌ها حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت الاسلام حسینی شاهرودی صبح امروز در دیدار کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به مناسبت بزرگداشت هفته تعاون اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بر پایه‌های تولید، مصرف و صادرات استوار است که می‌تواند به وضعیت اقتصادی کشور سر و سامان دهد.

وی راهبرد اقتصاد مقاومتی را استقلال و اتکای به خود برشمرد و ادامه داد: با این راهکار که از تاکیدات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) است می‌تواند در ساماندهی اقتصاد نقش مهمی ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در قران کریم به مسئله تعاون توجه شده است، افزود: انحراف در تعاون که مبتنی بر همکاری جمع است بسیار کم و مبانی آن خوبی و درستکاری است.

حسینی‌شاهرودی بر لزوم بسترسازی برای توسعه تعاونی‌ها تاکید و تصریح کرد: توسعه بخش تعاون مبتنی بر سه اصل هدایت، حمایت و نظارت است که باید توسط دولت انجام گیرد.

وی گفت: در تشکیل تعاونی‌ها باید به آموزش، امکان سنجی و علاقمندی‌های افراد توجه شود تا بتوان به موفقیت آن‌ها امیدوار باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر لزوم بهره گیری از افراد دارای صلاحیت در تعاونی‌ها تاکید کرد: در صورتی که از افراد غیرمتخصص و بی‌علاقه در راس تعاونی‌ها قرار گیرند امیدی به حصول اهداف نیست.

 حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: شرکت‌های تعاونی برای موفقیت به افراد فعال، کوشا و متخصص نیاز دارند تا بتوانند به اهداف تعیین شده خود دست یابند.

وی خواستار توجه به ظرفیت‌ها در تشکل‌های تعاونی شد و بیان کرد: توجه به تعاونی‌های خرد و خوشه‌ای متناسب با شرایط بومی استان می‌تواند در شکوفایی این بخش و کاهش بیکاری نقش موثری ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: در ایجاد تعاونی‌ها علاوه بر توجه به صلاحیت افراد باید بازار مصرف و سودآوری تولیدات نیز مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌شاهرودی اعتماد را رکن اصلی تشکل‌های تعاونی بیان کرد و افزود: باید به مبحث نظارت توجه بیشتری نشان دهیم، زیرا در صورت غفلت نمی‌توانیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی نظارت بر عملکرد تعاونی‌ها را حائزاهمیت خواند و گفت: نظارت بر عملکرد این بخش از اقتصاد می‌تواند در کاهش انحرافات و ارتقای کیفیت و محتوای کار بسیار مفید باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اشتغال را یکی از دغدغه‌های مسئولان در استان عنوان کرد و افزود: راه اندازی تعاونی‌ها و جذب جوانان جویای کار به این بخش می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری بسیار موثر باشد.

وی توجه به تعاونی‌های خرد و خوشه‌ای را بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: این نوع تعاونی‌ها که متکی به مردم هستند می‌تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم سازند.

حسینی‌شاهرودی بر لزوم استفاده از ایده‌های بنیاد نخبگان و مراکز علمی برای حضور در چرخه تولید تاکید کرد و افزود: در کردستان ایده‌هایی وجود دارد که بسیار منحصر بفرد است و می‌تواند با بها دادن به این امر شاهد شکوفایی استان کردستان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: مسئولان باید زمینه‌ها و بسترهای لازم را برای اجرای برنامه‌های مفید و اثربخش در بخش تعاون فراهم کنند تا بتوان از این بخش برای توسعه اقتصادی کشور بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید با دلسوزی زمینه فعالیت تعاونی‌ها را فراهم سازند، افزود: تعاونی یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور است که با توجه به آن می‌توان مشکلات اقتصادی را مرتفع کرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon