آمریکا دشمن درجه یک ایران و جهان اسلام است

آمریکا دشمن درجه یک ایران و جهان اسلام است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد: چه توافق صورت بگیرد و چه صورت نگیرد، آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران و جهان اسلام است

به‌گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در رزمایش اقتدار ثار‌الله که در بوستان ولایت برگزار شد با اشاره به نقش بسیجیان در عرصه‌های انقلاب گفت: بسیجیان بیرق‌دار آزادی، ثبات قدم، ایستادگی و مقاومت ملت مسلمان ایران و امت اسلام هستند.

وی ادامه داد: بسیجیان نمادهای عزت، غیرت، وحدت و نشانه‌های جهاد و سپر جاودان و دژ مستحکم حفاظت از ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: بسیجیان پرچم شهیدان دوران نورانی دفاع مقدس را بر دوش گرفتند و در این میدان باشکوه آن را به اهتزاز درمی‌آورند.

سردار سلامی تصریح کرد: بسیجیان تکیه‌گاه‌های مستحکم، متین و قابل اتکا و اعتماد امنیت ملی هستند که نماد اقتدار و آرامش خاطر مقام معظم رهبری هستند.

وی افزود: شما بسیجیان از دل یک تاریخ سخت و سهمگین، اما جاودانه با فرازهای بزرگ و فراموش نشدنی در این میدان حضور دارید. ما از دل یک انقلاب شکوهمند که در روزهای طلایی بهمن 57 با انفجار نور سیاست‌ها و راهبردهای آمریکا را در هم شکستیم و هویت دینی و ملی ملت مسلمان ایران را به او بازگرداند و او را به استقلال حقیقی رساند و از اسارت و بردگی و برده‌داری مدرن که توسط آمریکا و غرب سالیان سال در دوران سیاه پهلوی در این کشور حاصل شده بود نجات بخشید و او را به تراز یک قدرت مستقل بر عرصه جهان و نظام بین‌المللی تبدیل کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: همه ما از درون روزهای سخت دوران دفاع مقدس آمده‌ایم، از دوران پرشکوهی که جوانان آن عصر همانند بسیجیان امروز در دل شب بر سنگرهای دشمنی که بخشی از سرزمین ما را اشغال کرده بود و آمده بود تا دوباره نظام سلطه را بر سرنوشت ملت ایران بازگردانند هجوم برده و خاکریزها را فتح می‌کنند.

سردار سلامی افزود: همان‌هایی که از رودخانه‌ها و باتلاق‌ها می‌گذشتند و با فریادهای تکبیر پیام‌های پیروزی این ملت را تحت حمایت‌های امام در مرزهایمان منتشر می‌کردند.

وی خطاب به بسیجیان گفت: شما از دل آن حادثه شکوهمند و سخت آمده‌اید که پیام‌آور حقیقی آن ملت و حفظ تمامیت ارضی آن، تحمیل اراده سیاسی به یک آرایش بین‌المللی بود که مقابل‌تان صف کشیده شده بود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: شما آن روزها تمام سیاست‌های آمریکا را در یک جنگ 8ساله در مقیاس مدیریت جهانی در هم شکستید و از دوران ریگ‌زارهایی آمده‌اید که در آن شب زیبا و الهی از رمل‌های طبس به پا خاستند و هلیکوپترها، هواپیماها و نیروهای حرفه‌ای دلتای آمریکا را در قلب کویر ایران به آتش کشاندند.

سردار سلامی گفت: شما میراث‌داران نسل‌های مقاومت هستید که پیکر جاودانه آنان امروز در نقاب خاک رخ پنهان کردند اما آثار باشکوه شهادت و جانبازی و فداکاری آنان برای همیشه هویت اسلامی و انقلابی این ملت را با زیباترین نمادها ترسیم خواهد کرد.

وی ادامه داد: شما از درون فتنه‌های پیچیده‌ای آمده‌اید که نظام سلطه برای استحاله شخصیت و محتوای انقلاب اسلامی طراحی کرده بود. شما از دل شکوه مقاومت 9 دی برای خنثی کردن فتنه 88 آمده‌اید.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: شما از درون استراتژی تحریم اقتصادی غرب به‌ویژه آمریکا در این میدان حاضر شده‌اید، آن استراتژی ننگینی که ملت ایران با صبر و شکیبایی و با ثبات و قدم و ایستادگی و با پیروی از ولی امر خویش با استمداد از تدابیر نورانی امام خود و با تکیه بر فرهنگ نورانی عاشورا با الهام از ایستادگی پیامبر و اصحابش در آن محاصره‌ها و تحریم‌ها این راهبرد و استراتژی دشمن را در هم شکستند.

سردار سلامی افزود: این مقاومت، اقتدار و ایستادگی شکوه و عظمت شما بود که دشمن را وادار کرد از جاده گزینه‌های نظامی و از مسیر اقتصادی و تلاش برای انزوای سیاسی و جاده‌های ننگین عملیات روانی سرانجام تن به دیپلماسی دهد.

وی گفت: این بار شما بسیجیان بودید که شاید برای اولین بار در تاریخ پیدایش امپراطوری‌ها و به‌خصوص در تاریخ حیات یک قدرت به‌ظاهر مسلط جهانی او را وادار به تغییر رفتار و راهبرد کردید.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اجتماع 50هزار نفری بسیجیان در رزمایش اقتدار ثارالله گفت: اجتماعی که در اینجاست پیمانی فشرده از مقاومت ملت ایران مقابل روح استکبارستیزی از بی‌اعتنایی و از بی‌اعتمادی به دشمنان کوچک و بزرگ، و اینها نشانه‌ای است از هیبت و جلالت و عظمت ملت بزرگی که تصمیم گرفته است برای همیشه خود را در تاریخ، مستقل، پایدار و بادوام و پیشرفته نشان دهد.

سردار سلامی ادامه داد: شما از دل هسته‌های اتم برآمده‌اید که شهید احمدی‌روشن، شهید علی‌محمدی، شهید شهریاری، شهید رضایی‌نژاد و دیگر شهیدان آن را شکافتند و ما را به عضویت در باشگاه دارندگان انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در یک ارتفاع عظیم در آوردند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به بسیجیان شرکت کننده در رزمایش گفت: شما از دل ماهواره‌ها و موشک‌هایی آمده‌اید که سینه فضا را می‌شکافند. شما از دل پیشرفت‌های بزرگی در اینجا حاضر شده‌اید که در عصر تحریم‌ها و محاصره‌ها توانستند از ارتفاع ممانعت دشمن عبور کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: شما بسیجیان از دل نبردهای 33،‌22، 8 و 51روزه آمده‌اید که ارتش افسانه‌ای رژیم صهیونیستی را برای 4 بار افسرده و ناکام کرد اما امروز آمده‌اید که بگویید ما تا آخر ایستاده‌ایم.

سردار سلامی افزود: آمده‌اید تا بگویید که اگر آمریکا همچنان از دسترس بودن گزینه نظامی صحبت می‌کند اما ما هم با منطق و عمل و با ذخیره‌سازی قدرت دفاعی هوشمند و ویرانگر همان عبارت امام را تکرار خواهیم کرد: "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".

وی به اظهارات مقامات آمریکایی اشاره کرد و افزود: آنها هر چه می‌خواهند بگویند، نمی‌توانند هرچه می‌خواهند عمل کنند، فرق بین گفتار و عمل آنها تفاضل بین توهمات، خیالات، رؤیاها و آرزوهای آنان است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند کشوری که می‌تواند سفره حیات تنفس سیاسی آنها را در جهان اسلام و  غرب آسیا تنگ کند و استراتژیست‌ها و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آنها را در جهان اسلام با شکست مواجه می‌کند هرگز تسلیم اراده سیاسی دشمنان نمی‌شود.

سردار سلامی تأکید کرد: این بار شما بسیجیان بودید که شاید برای اولین بار در تاریخ پیدایش امپراطوری‌ها و به‌خصوص در تاریخ حیات یک قدرت به‌ظاهر مسلط جهانی او را وادار به تغییر رفتار و راهبرد کردید.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌دانند کشوری که می‌تواند با الهام‌بخشی از روح انقلابی خود ظرفیت‌های عظیم و پایان‌ناپذیری را در بلاد اسلامی ایجاد کند، استراتژی عملیاتی و میدانی آمریکا را در سرزمین‌های اسلامی در لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن با شکست مواجه کند و هرگز فریب مفاهیم به‌ظاهر شیک آنها را نخورد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند همه جا منافع آنها زیر برد آتش‌های ماست. دشمنان ما به‌خوبی استعدادها و ظرفیت‌های دفاعی و تهاجمی ما را می‌شناسند اما باز در میدان عملیات روانی از دسترس بودن گزینه نظامی سخن می‌گویند.

سردار سلامی ابراز کرد: این عبارات برای ملت بزرگ ایران نخ‌نما شده و هرروز حقیر‌تر می‌شوند، زیرا دنیا می‌داند قدرت نظامی آمریکا از اعتبار ساقط شده است هرچند هنوز آمریکا دارای قدرت نظامی بزرگی است اما این قدرت فاقد آفرینش منفعت و پیروزی سیاسی است.

وی با بیان "ما شاهد شکل‌گیری منحنی زوال قدرت در جهان هستیم" خاطرنشان کرد: ما در عین حال شاهد درخشش خورشید انقلاب اسلامی در سرزمین‌های اسلامی هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: موازنه قوا به‌نفع مسلمانان در حال تغییر است و امروز سیاست‌های دشمن ما متوقف شده است. آنها باید بدانند که دیگر بیش از این نمی‌توانند ثروت‌های مادی و هویت‌های معنوی ملت‌های مسلمان را به غارت ببرند چرا که مسلمانان بیدار شده و به راه افتاده‌اند و همه سرزمین‌های اسلامی به میدان مقاومت علیه استراتژی‌های آمریکا تبدیل شده است و این واقعیت سیمای ژئوپولیتیک آینده جهان و منطقه را شکل می‌‌دهد.

سردار سلامی در ادامه سخنان خود خطاب به بسیجیان شرکت کننده در رزمایش اقتدار ثارالله گفت: این را بدانید چه توافق صورت بگیرد چه نگیرد، آمریکا دشمن درجه یک ملت مسلمان ایران و جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: هم موافقان و هم مخالفان توافق هسته‌ای به‌دنبال دشمنی با ملت ایران بوده و مانند دو لبه قیچی علیه انقلاب اسلامی عمل می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما روزانه رفتار آنها را رصد می‌کنیم و منتظر فرصتی هستیم تا اگر غلطی کنند تمام منافع اقتصادی و سیاسی آنها را به آتش بکشیم.

سلامی با تأکید بر "اگر بخواهند دست به گزینه نظامی بزنند گردن‌هایشان را بر فراز آسمان پرتاب و انگشتانشان را قطع می‌کنیم" گفت: چه توافق بشود و چه نشود جمهوری اسلامی ایران حامی ملت‌های مظلوم و مسلمان جهان در برابر سلطه آمریکا خواهد بود.

وی ادامه داد: چه توافق بشود و چه نشود پیشرفت‌های علمی و فنی خود را برای تبدیل شدن به یک تکیه‌گاه برای تمدن بزرگ اسلامی دنبال می‌کنیم و هیچ‌گاه ظرفیت‌های اقتصادی خود را در اختیار نظام سلطه نخواهیم گذاشت و به هیچ وجه فرش قرمز زیر پای مقامات سلطه پهن نمی‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود با بیان "ما اجازه نفوذ اندیشه‌های غرب‌گرایانه نه در پیکره جامعه و نه در اجتماعات روشنفکری‌مان نخواهیم داد" گفت: از همه مسئولان سیاسی و مقامات می‌خواهیم همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند با روحیه، ثبات قدم و توجه به ادبیات انقلابی، همواره رفتار و گفتار خود را با دشمنان تنظیم کنند، ما به فرمان رهبر معظم انقلاب با تمام توان در همه میدان‌ها و عرصه‌ها حاضر خواهیم بود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon