بیماری طاعون حیات وحش به زنجان رسید


بیماری طاعون حیات وحش به زنجان رسید

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از احتمال افزایش تلفات حیات وحش منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر طارم در اثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد.

ناصر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به افزایش تلفات کل و بز بر اثر  بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم در استان زنجان اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارشات وصول شده تاکنون  12 رأس از این وحوش تلف شده‌اند.

وی با بیان اینکه در 9 شهریورماه تلف شدن پنج راس کل و بز وحشی در منطقه خرمنه سر طارم بر اثر بیماری طاعون نوشخوارکنندگان کوچک گزارش شد، تصریح کرد: پس از پایش دقیق منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر لاشه هفت راس کل و بز توسط ماموان اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان کشف شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اعزام اکیپ‌های متشکل از محیط بانان و کارشناسان این اداره کل به منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر افزود: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان به منظور رصد دقیق منطقه اکیپ‌های گشت خود در منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر را افزایش داده است.

وی ابراز کرد: نیروهای این اداره‌کل به محض وصول خبر شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در منطقه حضور یافتند و هم اکنون در نظر داریم تا از ورود دام‌های اهلی تا شعاع 10 کیلومتری ممانعت کنیم.

جعفری بر لزوم  واکسیناسیون دام‌های بومیان منطقه تاکید کرد و گفت: دامداران منطقه به منظور مبتلا نشدن دام‌های خود با کارشناسان شبکه دامپزشکی نهایت همکاری را داشته و نسبت به واکیسناسیون دام‌ها اقدام کنند.

وی از دامداران بومی خواست تا از ورود دام به داخل منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر جلوگیری کنند.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان عنوان کرد: از روستائیان و بومیان منطقه تقاضا داریم تا در صورت هر گونه موارد مشکوک از تلف شدن دام‌ها مراتب را به نیروهای اداره‌کل حفاظت محیط زیست مستقر گزارش دهند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon