دهمین «جشنواره قرآنی مدهامتان» در کردستان برگزار می‌شود


دهمین «جشنواره قرآنی مدهامتان» در کردستان برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از ابلاغ آئین‌نامه اجرایی و فنی دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در راستای اطلاع رسانی و شرکت اعضای کانون‌های مساجد استان به این جشنواره خبر داد.

کامل گلباغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج اظهار داشت: دهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام مدهامّتان به همت دبیرخانه دائمی جشنواره‌های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور و با مشارکت شورای عالی قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، ستاد اقامه نماز، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن و دبیرخانه کانون‌های مساجد اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره جهت دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اهداف برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای بر‌تر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از جمله اهداف برگزاری جشنواره مدهامتان است.

گلباغی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعداد‌ها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن در بین ائمه محترم جماعات مساجد را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان در هفت رشته برگزار می‌شود، اذعان کرد: قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز از رشته‌های جشنواره مدهامتان است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین گفت: مرحله کشوری جشنواره قرآن در رشته‌های قرائت، حفظ (10، 20و 30جزء)، اذان، ترتیل و تفسیر، فقط در رده سنی بالای 18 سال برگزار می‌شود.

گلباغی تصریح کرد: برگزاری مرحله استانی ویژه خواهران در رده سنی بالای 18سال، فقط در رشتهٔ حفظ کل قرآن کریم و بر اساس آیین نامه رشته حفظ کل دهمین جشنواره قرآن (مدهامّتان) مورد انتظار است.

وی همچنین به زمان برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: مرحله استانی این جشنواره از 20 شهریور تا 15 آبان سال جاری برگزاری و منتخبین مرحله استانی همزمان با سوم آذر با برگزیدگان سایر استان‌ها در مرحله کشوری در اصفهان با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که رتبه ممتاز (اول تا سوم) مسابقات بین المللی را داشته‌ باشند نمی‌توانند در جشنواره مدهامّتان (مرحله استانی و کشوری) شرکت کنندف اظهار داشت: همچنین تمامی کسانی که رتبه اول تا سوم مرحله کشوری جشنواره‌های هشتم و نهم مدهامّتان را کسب کرده باشند، نمی‌توانند در‌‌ همان رشته شرکت کنند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه سن تمامی شرکت کنندگان باید بین 18 تا 30 سال، باشد، اظهار کرد: رشته‌های تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز در رده سنی 8 تا 15 سال برگزار و رشته تفسیر که محدودیت سنی ندارد.

گلباغی، با بیان اینکه جشنواره قرآن از پرشور‌ترین و وزین‌ترین جشنواره‌‌هایی است که توسط دبیرخانه دائمی جشنواره‌های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور برگزار می‌شود و علاقمندان زیادی را در میان اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور دارد، خاطر نشان کرد: تمامی شرکت‌کنندگان تنها مجاز به انتخاب یک رشته به غیر از مفاهیم قرآن و نهج البلاغه هستند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon