۷۴ دهیاری کرمانشاه در حفاظت از منابع طبیعی مشارکت دارند


74 دهیاری کرمانشاه در حفاظت از منابع طبیعی مشارکت دارند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به دهیاران گفت: ۷۴ دهیاری سطح استان با ۶۰۰ نیرو در حفاظت از منابع طبیعی مشارکت دارند.

سرهنگ عباس بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه بیشترین افراد مشارکت کننده در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی دهیاران هستند، اظهار داشت: در حال حاظر  یک هزار و 45 نفر در قالب گروه‌های مختلف با یگان حفاظت منابع طبیعی استان همکاری می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از فعالیت 14 گروه مردم نهاد خبر داد و افزود: 145 نفر در قالب 14 تیم از سمن‌ها با انعقاد تفاهم‌نامه در مواقع مورد نیاز از جمله  آتش‌سوزی با منابع طبیعی کرمانشاه مشارکت می‌کنند.

سرهنگ بهاری با بیان اینکه 14 تعاونی‌ مرتع‌داری در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: 250 نفر از نیروهای این تعاونی‌ها در کنار نیروهای یگان حفاظت کرمانشاه در حفاظت از مراتع همکاری لازم را دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی فصول به تعداد بیشتری از نیروها نیاز است، اظهار کرد: علاوه بر مشارکت نیروهای ثابت، 50 نفر از همیاران طبیعت نیز به عنوان دیده‌بان برای جلوگیری از خسارت به مراتع استان فعالیت می‌کنند.

سرهنگ بهاری از افزایش 264 درصدی سطح مراتع خسارت دیده استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت تعداد آتش‌سوزی‌های سطح استان 11 درصد رشد داشته که این موضوع با افزایش دما و بی‌توجهی افراد در برافروختن آتش در دیگر استان‌ها نیز رخ داده است.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon