جنوب یمن صحنه «رقابت خونین» بین منافع کشورهای متجاوز

جنوب یمن صحنه «رقابت خونین» بین منافع کشورهای متجاوز

مناطق جنوبی یمن به ویژه شهر عدن صحنه تقابل خونین بین منافع کشورهایی شده است که در تجاوز عربستان به این کشور مشارکت کرده‌اند و هر یک تلاش دارد تا حجم مناطقی را که اشغال می‌کند توسعه ببخشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الاخبار، مقامات سعودی روز به روز در حال از دست دادن کنترل استان های جنوبی یمن از جمله در حال از دست دادن کنترل استان عدن هستند، از این رو برخی از نیروهای نظامی سعودی بیش از گذشته باهم دچار اختلاف شده‌اند و این مقامات نظامی سعودی دامنه اختلافاتشان به حدی رسیده که در حال تسویه حساب باهم هستند.

گروه‌های همسو و وابسته به القاعده هم اکنون به برخی از هواداران عبدربه منصور هادی و نیروهای جریان جنوبی حمله ور می‌شوند، این حملات در واقع رنگ و نشان حزب الاصلاح را به همراه دارد، این درحالی است که هم اکنون جریان وابسته به منصور هادی یکی از ضعیف ترین جریان ها را در نزاع آتی خواهند بود.

هراس کشورهای متجاوز به یمن به کشیدن شدن جنگ به خاک آنها

اوضاع در جنوب یمن و استان‌ها در این منطقه از خاک یمن به گونه‌ای که مقامات سعودی انتظار داشته یا دارند پیش نمی‌رود، چرا که بین نیروهای وابسته به ائتلاف نزدیک به عربستان و حتی نیروهای سعودی با یکدیگرشان درگیری هایی روی داده است، اختلافات به حدی عمیق و گسترده است، که حتی کشورهای شرکت کننده در تجاوز به یمن بیم آن دارند که بحران یمن به پایتخت‌های کشورهایشان منتقل شود.

یمن صحنه رقابت منافع کشورهای متجاوز

همه کشورهای همپیمان عربستان به دنبال تحقق یافتن منافع خود در تجاوز به یمن هستند، از این رو هریک سعی دارد حجم مناطقی را که اشغال می‌کند توسعه بخش، هم اکنون بین جنبش جنوبی‌ها و سازمان تروریستی القاعده و حزب " التجمع الوطنی للاصلاح " و هواداران عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن درگیری های شدیدی روی داده است،‌ حجم این اختلافات و درگیری ها به حدی است که عربستان سعودی و هم پیمانان ریاض قادر نیستند و لو برای مدتی موقت دامنه این اختلافات را محدود سازند،‌ این درگیری‌ها هم اکنون در حال توسعه هستند،‌ حتی به صورت رسانه‌ای هم سعودی‌ها و کشورهای شرکت کنند در این تجاوز به یمن نتوانسته‌اند این رویدادها را بپوشانند، از این رو باقی مانده آبروی این کشورهای متجاوز به خاک یمن هم در حال از بین رفتن است.

این گسستگی که در سطح اهداف سیاسی و برنامه ریزی های نظامی بوجود آمده باعث شده است تا جنوبی‌ها یک سری از خلل‌ها و کاستی‌ها را در موازات این بی برنامگی ها مطرح سازند که مربوط به کمک‌های بشر دوستانه می‌شود.

در برابر تمام این واقعیت‌ها جریان‌های جنوبی دیگری که در طول تمام مدت این چند ماه در خصوص تجاوز به یمن سکوت اختیار کرده بودند، و نه در مخالفت و نه در تایید آن مطلبی گفته بودند،‌ اکنون قصد دارند با سوار شدن بر موج تحولات در جنوب یمن زمام امور را به دست بگیرند.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان