نظر موافق دولت با افزایش ۵۵۰۰میلیارد تومانی سقف اعتبارات مسکن مهر

نظر موافق دولت با افزایش 5500میلیارد تومانی سقف اعتبارات مسکن مهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اشاره به نظر موافق دولت در رابطه با افزایش ۵۵۰۰ میلیارد تومانی سقف اعتبارات مسکن مهر، گفت: برای تکمیل پروژه‌های طرح مهر هر اندازه که در توانمان است مضایقه نمی‌کنیم و لازم است مردم نیز هر چه دارند به میدان بیاورند.

احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان این‌که عمده مشکل مسکن مهر منابع مالی است، بیان کرد: عمده‌ترین مشکل ما بحث افزایش تسهیلات از 25 میلیون به 30 میلیون تومان است که در این زمینه جلساتی با معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شده است. وزیر راه هم انصافاً دلش می‌خواهد این پروژه به اتمام برسد.

وی با بیان این‌که درخواست افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 50 هزار به 55 هزار و 500 میلیارد تومان را داده‌ایم، افزود: از دولت هم پول نمی‌خواهیم و از محل وصول اقساط می‌خواهیم که سقف را بردارند تا به همه پروژه‌ها بتوانیم 30 میلیون تومان را پرداخت کنیم.

وی با بیان این‌که خوشبختانه -دولت- نظر موافق دارد، یادآور شد: هم‌اکنون بیش از 270 هزار مسکن مهر را به بانک برای افزایش سقف تسهیلات معرفی کرده‌ایم که بانک نیز 200 هزار واحد را برای انعقاد قرارداد متمم به دفترخانه‌ها معرفی کرده‌اند. برای بقیه واحدها (791 هزار واحد) که پیشرفت آنها زیر 75 درصد است نیز می‌خواهیم این افزایش سقف را اعمال کنیم.

وی با بیان این‌که به‌دنبال افزایش سقف وام واحدهای با پیشرفت 30 و 40 درصدی هستیم، گفت: یکی از مشکلات ما خدمات زیربنایی است، هم‌اکنون کار ساخت بیش از 250 هزار واحد مسکن مهر تمام شده و امکان اسکان در این واحدها منوط به تامین آب، برق  و رفع مشکل آب و فاضلاب است.

وی اظهار کرد: با افزایش سقف 5500 میلیارد تومانی، کل پروژه‌های مسکن مهر تمام می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که لازم است مردم هر چه دارندبه میدان بیاورند و ما هم تا هر اندازه که در توان ماست مضایقه نمی‌کنیم، تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی به همه استانداران نامه نوشته و اعلام کرده برای خدمات روبنایی از جمله مدرسه، کلانتری، مراکز فرهنگی، بهداشتی، مسجد و... وزارت راه یک سوم اعتبار مورد نیاز را تامین می‌کند و مابقی را استانداری‌ها تامین کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه