نتانیاهو به حملات خود علیه برجام ادامه خواهد داد

نتانیاهو به حملات خود علیه برجام ادامه خواهد داد

یک مقام صهیونیستی در واکنش به اعلام موافقت سی و چهارمین سناتور آمریکا از برجام گفت: نخست‌وزیر اسرائیل بدون توجه به نتیجه رأی‌گیری در کنگره به حملات خود علیه توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به‌نقل از واشنگتن‌پست، یک مقام صهیونیستی در واکنش به اعلام موافقت سی و چهارمین سناتور آمریکا از برجام گفت: نخست‌وزیر اسرائیل بدون توجه به نتیجه رأی‌گیری در کنگره به حملات خود علیه توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد.

باربارا میکولسکی، سناتور دموکرات ایالت مریلند به‌عنوان سی و چهارمین نفر در مجلس سنا، روز گذشته حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 اعلام کرد و به این ترتیب حتی در صورتی که کنگره آمریکا به این توافق رأی منفی دهد، جلوگیری از وتوی رئیس جمهور امکان‌پذیر نخواهد بود.

یک مقام ارشد نزدیک به بنیامین نتانیاهو گفت: هر اتفاقی در کنگره روی دهد، خطرات توافق هسته‌ای را برای خاورمیانه رفع نخواهد کرد. یک مقام دیگر اسرائیل نیز گفت: نخست‌وزیر مسئولیت دارد تا معایب توافق را که اسرائیل، منطقه و جهان را به‌خطر می‌اندازد برجسته سازد. نتانیاهو اعتقاد دارد توافق اشتباه است و به این فعالیت خود ادامه خواهد داد.

همراستا با مقامات اسرائیل، دیگر مخالفان توافق از جمله لابی صهیونیستی آیپک نیز اعلام کرد: بر فشارهایش برای افزایش مخالفان توافق در کنگره - حتی در وضعیت فعلی که موفقیت وتوی اوباما تضمین شده - ادامه خواهند داد.

توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 به مهمترین موضوع سیاست خارجی آمریکا پس از اشغال عراق تبدیل شده است و بسیاری از کارشناسان از حجم بی‌سابقه دخالت لابی‌های اسرائیل در مسائل داخلی این کشور انتقاد می‌کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان