۱۱ کانون ریزگرد در استان بوشهر شناسایی شد


11 کانون ریزگرد در استان بوشهر شناسایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ریزگردها فضای استان بوشهر را آلوده کرده و کانون این ریزگردها منشا خارجی دارد، ولی در استان بوشهر تاکنون ۱۱ کانون ریزگرد شناسایی شده است.

حسین دلشب در گفت‌و‌گو با خبرنگارتسنیم در بوشهر با بیان اینکه ریزگردها فضای استان بوشهر را آلوده کرده است اظهار داشت: هم اکنون میزان ریزگردها در استان بوشهر 652 میکروگرم بر متر مکعب است که این میزان 4 برابر استاندارد تعیین شده است.

وی با بیان اینکه میزان استاندارد ریزگردها 150 میکروگرم برمتر مکعب است افزود: فراتر رفتن از این میزان سبب آلودگی محیط زیست و تهدیدی برای سلامتی است که اکنون 4 برابر استاندارد تعیین شده ریزگرد در فضای استان بوشهر وجود دارد.

مدیرکل خفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه کانون این ریزگردها منشا خارجی دارد بیان کرد: در استان بوشهر تاکنون11 کانون ریزگرد شناسایی شده که برای مقابله با این کانون‌ها کمیته‌های تخصصی آن تشکیل شده است.

دلشب، کاهش دید افقی و تهدید سلامتی را از عوامل مهم وقوع ریزگردها دانست و گفت: کاهش دید در ایجاد سوانح جاده‌ای به سبب دید ناکافی تاثیرگذار است و این درحالی است که پدیده ریزگردها در اختلالات تنفسی برای بیماران مشکلاتی بوجود می‌آورد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر هم با بیان اینکه میزان دید افقی در برخی از مناطق به زیر یک‌هزار متر یافته است بیان کرد: پدیده گرد و غبار حداقل تا جمعه شب بر فضای استان بوشهر حاکم است.

زهرا راستگو با تاکید بر احتیاط بیماران تنفسی در این فضای آلوده  افزود: با توجه به میزان غلظت گرد و غبار در فضای استان بوشهر، شهروندان فقط برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند و بیماران تنفسی از تردد خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon