فاز اول طرح شهرک گلخانه‌ای جیرفت شروع به‌کار کرد


فاز اول طرح شهرک گلخانه‌ای جیرفت شروع به‌کار کرد

عملیات اجرایی فاز اول مجتمع شهرک کشاورزی گلخانه‌ای با حضورمدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در جیرفت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، سیدنظام‌الدین سجادی در این آیین  اظهار داشت: این مجتمع در 150 هکتار در روستای زاروکی از توابع بخش اسماعیلیه شهرستان جیرفت توسط شرکت گوهرنوش سبزواران اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: این پروژه با توجه به این منطقه‌ای آن مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است، این طرح در فاز اول خود با 65 هکتار شروع به‌کار می‌کند و مابقی در فاز دوم انجام می‌شود.

وی اعتبار این طرح را 74 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: 50 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و 24 میلیارد تومان آورده شخصی سرمایه‌گذار است.

سجادی خاطرنشان کرد: در این طرح که به‌صورت مجتمع اجرا می‌شود زمین زراعی با کشت هیدروفونیک، دستگاه بسته‌بندی، انبار و به‌طور کلی تمام مراحل کاشت، داشت، برداشت، بسته‌بندی و بازاریابی برای فروش به‌صورت متمرکز در این مجتمع انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های مجتمع کشاورزی افزود: این مجتمع‌ها برای کشاورزان سود بیشتری دارد و خیلی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

سجادی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه شهرک‌های گلخانه‌ای و پرورش ماهی در قفس تسهیلات ویژه ای به متقاضیان ارایه می‌دهد و این دو برنامه را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب در سراسر کشور افزود: هدف از اجرای این طرح‌ها در سراسر کشور مصرف بهینه آب و بالا بردن  میزان تولید می‌باشد و تغییر کشت کشاورزان از کشت باز به کشت متمرکز است.

سجادی با اشاره به آغاز به‌کار این شهرک های کشاورزی از ابتدای سال 1393 اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 20 شهرک کشاورزی در سراسر کشور راه‌اندازی شود.

سجادی با اشاره به این مطلب که یکی از کارهای مهم وزرات کشاورزی ایجاد روش‌های استفاده بهینه از آب است افزود: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح‌های آبیاری‌های نوین، آبخیزداری و تغییر الگوی کشت در جهت جلوگیری از هدر رفت آب و مصرف بهینه تلاش می‌کند.

وی عنوان کرد: در فاز اول این پروژه 300 نفر به‌صورت مستقیم و 2 هزار نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می‌کند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon