۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد


8 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد

وزیر جهاد کشاورزی از خرید تضمینی ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان در کشور خبر داد.

محمود حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرمسار با اشاره به خریداری 8 میلیون گندم تاکنون در کشور اظهار داشت: خریداری تضمینی گندم امسال تاکنون در کشور نسبت به سال گذشته یک میلیون و سیصد هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

به گفته وی، خرید تضمینی گندم امسال نسبت به سال 92، سه میلیون و سیصد هزار تن افزایش را نشان می‌دهد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت کل محصولات خریداری شده گندم از طرف دولت 9 هزار و 200 میلیارد تومان است، بیان کرد: با تلاش دولت تا هفته جاری 8 هزار و 200 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

حجتی با بیان اینکه تنها هزار میلیارد تومان برای خرید گندم به کشاورزان بدهکاری داریم، تصریح کرد: در هفته آینده نیز بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان را پرداخت می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید تضمینی جو در کشور بیان کرد: 80 درصد مبالغ به کشاورزان در کل کشور پرداخت شده است که تنها 20 درصد باقیمانده است.

به گفته این عضو کابینه دولت، پرداخت مابقی مطالبات نیز در دستور کار وزرات جهاد کشاورزی است.

حجتی با تاکید بر ایجاد خطوط مکمل تبدیلی و تکمیلی در تولیدات کشاورزی و دامپروی افزود: کشاورزان و دامداران به صورت انفرادی یا تشکلی می‌توانند از این روش استفاده کنند تا محصول خود را بدون واسطه به فروش برسانند.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تولید به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای اقتصادی کشاورزان و دامداران باشد و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon