نیویورک تایمز: جمهوریخواهان گزینه‌های جدید مقابله با برجام را بررسی می‌کنند

نیویورک تایمز: جمهوریخواهان گزینه‌های جدید مقابله با برجام را بررسی می‌کنند

پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا آراء لازم برای حفظ توافق هسته ای با ایران را در مقابل مخالفت کنگره تضمین کرد، جمهوریخواهان گزینه‌های جدیدی از جمله اعمال مجدد تحریم‌هایی که بر اساس برجام باید لغو شوند را بررسی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا آراء لازم برای حفظ توافق هسته ای با ایران را در مقابل مخالفت کنگره تضمین کرد، جمهوریخواهان گزینه‌های جدیدی از جمله اعمال مجدد تحریم‌هایی که بر اساس برجام باید لغو شوند را بررسی می‌کنند.

سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه پس از آنکه سی و چهارمین سناتور از جمع بندی مذاکرات هسته ای وین حمایت کرد، با اشاره به موفقیت وتوی اوباما خواستار آن شد تا کنگره برای تقویت قدرت دفاعی آمریکا در خلیج فارس و مقابله با تخلفات اجتناب ناپذیر ایران از این توافق و رسیدگی به آنها پس از اتمام دوره تصدی باراک اوباما تاکید کرد.

اعلام حمایت باربارا میکولسکی از توافق هسته‌ای ایران موجب شد تا باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا 34 رای لازم برای حفظ وتوی احتمالی خود به قطعنامه مخالفت کنگره با توافق هسته ای را به دست آورد.

تعدادی از دستیاران قانون گذاران آمریکایی تصویب تحریم های جدید را، حتی بسیاری تحریم هایی که قرار است به عنوان بخشی از توافق لغو شود، یک مسیر ممکن می دانند چون پیامی برای تهران و کاخ سفید دارد و دموکراتها را در موقعیت دشواری قرار خواهد داد.

گزینه های دیگری از جمله، حمایت بیشتر تسلیحاتی از اسرائیل مطرح است. همچنین  بسیاری از جمهوری خواهان و دموکراتها سعی دارند اجرای برخی اجزاء توافق را به تاخیر اندازند.

سناتور دموکرات کریس کونز در نامه ای با مشورت چند دموکرات دیگر به اوباما نگرانی خود را درباره امنیت اسرائیل، نقش اروپا در تحریم ها، امکان استفاده ایران از امکانات مالی جدیدش برای حمایت از تروریسم و موضوع نظارت بر انرژی هسته ای ایران ابراز داشت .
اوباما در پاسخ به آن نامه ابراز اطمینان کرد که اقدامات آژانس بین المللی انرژی اتمی در بازرسی از پارچین به لحاظ فنی بی عیب و نقص است و اطلاعات لازم را برای شفاف سازی مسائل گذشته و حال درباره برنامه هسته ای ایران فراهم می کند.

سناتور کونز درباره بخشی از نامه اوباما مبنی بر حفظ تحریم های قوی برای هدف قرار دادن حمایت ایران از تروریسم، نقض حقوق بشر و فعالیتهای بی ثبات کننده در منطقه ابراز رضایت کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان