آثار فرهنگی با محوریت شهدای شرق لرستان منتشر شد


آثار فرهنگی با محوریت شهدای شرق لرستان منتشر شد

فرمانده گروه ۴۱۱ مهندسی دفاعی بروجرد گفت: به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدا، آثار فرهنگی با محوریت شهدای شرق لرستان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود، امیر مجتبی شهبازیان ظهر امروز در نخستین یادواره 360 شهید ارتش شرق لرستان اظهار داشت: یادواره 360 شهید ارتش شرق لرستان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به‌ویژه تأکید و توجه به خانواده معظم شهدای ارتش است.

وی با اشاره به رشادت‌های شهدا در استان لرستان، افزود: استان ولایت‌مدار لرستان با 158 شهید مربوط به شهرستان دورود، 77 شهید مربوط به شهرستان ازنا و تعداد 125 شهید مربوط به شهرستان الیگودرز دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده است.

فرمانده گروه 411 مهندسی دفاعی بروجرد بیان کرد: نظام پاکسازی مربوط به قرارگاه پاکسازی نزاجا هم اکنون مشغول انجام مأموریت خطیر پاکسازی اراضی آلوده به مین و مواد منفجره در منطقه جنوب کشور است و رزمندگان در این راستا از هیچ‌گونه مجاهدتی فروگذار نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: گروه 411 مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل نزاجا در کنار مأموریت‌های محوله اعم از پاکسازی میادین مین، ساخت پروژه‌های دفاعی پدافندی، شرکت در انواع رزمایش‌ها، انجام کارهای عمرانی و ساخت تجهیزات نظامی، برای نخستین بار در غرب کشور اقدام به برگزاری یادواره‌ای کم نظیر به منظور پاسداشت مقام شامخ شهدای ارتش کرده است.

شهبازیان باتقدیر از تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر کارکنان ارتشی در برگزاری این یادواره ارزشمند، تصریح کرد: به منظور برگزاری نخستین یادواره 360 شهید منطقه شرق استان لرستان اقدامات بسیاری انجام گرفت که از آن جمله می‌توان به تشکیل جلسات و هماهنگی‌های لازم با نزاجا، ادارات و مسئولان شهرستان و نیز تهیه و جمع‌آوری اطلاعات زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا بخشی از فعالیت‌های جانبی انجام شده به منظور برگزاری این همایش بوده است.

وی افزود: چاپ و انتشار 500 جلد کتاب شهدای شرق استان لرستان مزین به عکس زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا که در مراسم امروز از آن رونمایی شده است اقدامی ارزشمند در راستای حفظ و نشر آثار شهدا است.

فرمانده گروه 411 مهندسی دفاعی بروجرد از تهیه و تکثیر 500 حلقه CD حاوی نرم افزار ویژه این یادواره خبرداد و گفت: این بسته نرم‌افزاری توسط نیرو شهدای ارتش تهیه و تکثیر شده که در این راستا تمثال 360 شهید شرق استان لرستان نیز طراحی شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon