۱۵۵ هزار نفر از مردم نهاوند عضو تعاونی‌ها هستند


155 هزار نفر از مردم نهاوند عضو تعاونی‌ها هستند

رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی نهاوند گفت: ۱۵۵ هزار نفر از مردم نهاوند عضو بیش از ۳۰۰ تعاونی هستند که این تعداد ۱۴۶ تعاونی فعال هستند.

جلال غیاثوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، اظهار داشت: جمعیت شهرستان نهاوند نزدیک به 195 هزار نفر است و از این تعداد 155 هزار نفر آن یعنی 87 درصد عضو 300 تعاونی هستند که در حال حاضر 146 تعاونی به‌صورت جدی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: بیشترین تعداد عضویت در تعاونی سهام عدالت با 140 هزار عضو است و در حال 146 تعاونی فعال و در دست اجرا در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات در نهاوند وجود دارد که 15 هزار و 500 نفر در آنها عضویت دارند.

غیاثوند افزود: شرکت تعاونی کشت و صنعت آناهیتا نهاوند که درزمینهٔ پرورش دام سبک و سنگین فعالیت می‌کند با صادر 13 هزار رأس دام به کشورهای عراق، کویت و عمارات در عرصه توسعه بازاریابی و صادرات خارجی عنوان تعاون برتر ملی را کسب کند.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته تعاون 35 تعاونی در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی در جشنواره معرفی تعاونی‌های برتر استان و کشور شرکت کردند که دو شرکت تعاونی این شهرستان موفق شد در سطح ملی و استانی عناوین برتر را کسب کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی نهاوند اظهار داشت: شرکت کشت و صنعت آناهیتا که درزمینهٔ صادرات دام زنده سبک و سنگین فعالیت دارد توسط فارغ‌التحصیلان دامپزشکی و علوم اداری 5 سال است که تأسیس شد و تاکنون برای 10 نفر به‌صورت مستقیم و 100 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی نموده و 10 میلیون دلار صادرات داشته است.

وی افزود: تعداد زیادی از تعاونی‌های تولیدی، خدماتی و کارگری شهرستان نهاوند مانند شرکت تعاونی آناهیتا، شرکت کوثر خزل نهاوند نیز که در زمینهٔ سیلوی گندم فعالیت می‌کند موفق شدند عنوان برتر استان را کسب کنند همچنین تعاونی فرش و قالی دستباف روستایی که در سال 1371 با یکصد میلیون ریال سرمایه اولیه و تعداد 300 نفر عضو کار خود را آغاز کرد و امروز بیش از 5 هزار نفر عضو دارد.

رئیس اداره تعاون و رفاه اجتماعی نهاوند گفت: تعاونی دامداران نهاوند با 6 هزار عضو و 48 هزار رأس دام سبک و سنگین بزرگترین تعاونی دامداری استان همدان است که 22 درصد جمعیت دامی استان و بیشترین اشتغال این بخش را در خود جای‌داده است.

غیاثوند عنوان کرد: دیگر تعاونی مهم در سطح شهرستان و استان تعاونی کامیون داران است که بیش از 2000 عضو دارد، که روزانه نزدیک به 2900 تن سیمان توسط کامیون‌های عضو این تعاونی به نقاط مختلف داخل و خارج از کشور حمل‌ونقل و صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: 155 هزار نفر از جمعیت 195 هزارنفری نهاوند یعنی 87 درصد جمعیت شهرستان عضو تعاونی‌های سهام عدالت، باغداران، زنبورداران، کشاورزان، آب‌داران، مسکن مهر، آموزش‌وپرورش کامیون داران، تاکسی‌داران، فرش و دیگر تعاونی می‌باشند که به‌نوبه خود باعث رشد و شکوفایی اقتصادی نهاوند شده‌اند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon