"پنجره واحد تجاری" در استان مرکزی ایجاد می‌شود


"پنجره واحد تجاری" در استان مرکزی ایجاد می‌شود

استاندار مرکزی گفت: "پنجره واحد تجاری" به منظور ارائه طرح‌ها و راهکارهای رفع مشکل بیکاری و اشتغالزایی در استان مرکزی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمود زمانی قمی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به تلاش‌های تمامی نهادها در هفته دولت اظهار داشت: تمامی نهادهای استان در هفته دولت تلاش بسیاری داشتند و انتظار می‌رود در هفته دفاع مقدس این‌تلاش‌ها ادامه داشته باشد.

وی افزود: کشور و استان در شرایط اقتصادی خوبی نیست و ادارات انتظار نداشته باشند که بودجه کافی برای همه پروژه‌ها اختصاص یابد، مدیران در صورتی که به بودجه بیشتری نیاز دارند با انجام مکاتبات و پیگیری‌های لازم با وزات‌خانه مربوطه درخواست بودجه بدهند و در این راستا رئیس مدیریت برنامه‌ریزی استانداری باید یک جلسه ویژه برای پاسخگویی به مدیران در این زمینه برگزار کند. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: 500 میلیون دلار بودجه برای تامین آب روستاهای کشور از صندوق توسعه ملی ابلاغ شده‌ و در دست بررسی است ایران کشوری کم‌آب و خشک است و باید در برنامه 7 توسعه این مهم لحاظ شود تا برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیردبا در نظر گرفتن این ویژگی باشد.

زمانی‌قمی ادامه داد: در سال زراعی جاری 8 میلیون تن گندم خریداری شده است که 7 هزار و 500 میلیارد تومان از هزینه این خرید به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت شده و با توجه به پیش‌بینی‌های وزارت جهاد کشاورزی تا پایان سال بقیه مطالبات کشاورزان پرداخت می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در سال 92 متوسط کشت گندم 4 میلیون تن بود که این مقدار در دولت تدبیر و امید به 8 میلیون تن رسید، این افزایش تولید گندم به سبب برنامه‌ریزی مناسب بوده است بنابراین سایر مسئولان با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در حال حاضر باید در راستای بهبود و ضعیت کشور گام برداشته شود و با ایجاد یک ستاد هدف‌مند و با یک برنامه‌ریزی بلند مدت این مشکلات را مرتفع کنیم.

زمانی‌قمی با اشاره به فعال کردن ظرفیت راکد صنایع افزود: باید با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بتوانیم در راستای فعال کردن واحدهای صنعتی و رفع مشکل بیکاری در جامعه به ویژه استان مرکزی گام برداریم.

وی تصریح کرد: به منظور اشتغال‌زایی "پنجره واحد تجاری" در استان مرکزی ایجاد می‌شود و نهادهای مربوط به اشتغال‌زایی و بیکاری در این مهم عضو می‌شوند تا با همکاری هم برنامه‌ای در راستای اشتغال‌زایی مطرح کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به مهم‌ترین مصوبات این شورا ادامه داد: امکان جابه‌جایی 20 درصد از محل کاهش هر بخش به سایر بخش‌ها، حذف اعتبارات کمتر از 50 میلیون تومان و اضافه نمودن آن به اعتبارات سایر بخش‌ها و یا افزایش آن‌ها از ستون سایر تصویبات جدول پیشنهادی توزیع به بخشی از مصوبات این جلسه است که به فرمانداران و نمایندگان مجلس اعلام می‌شود. 

زمانی‌قمی با اشاره به ذیل ماده 141 گفت: شرکت کمباین سازی با ذیل ماده 141 اعلام ورشکستگی کرده این درحالی است که اگر در دولت قبلی فکر‌های اقتصادی در این راستا برنامه‌ریزی کرده بودند، 850 دستگاه کمباین فروخته شده جواب‌گوی نیاز اقتصادی این شرکت بود و اعتبار 10 میلیاردی بدست آمده از این تعداد کمباین می‌توانست از ورشکستگی این شرکت جلوگیری کند که این رقم  سود بانکی 2 سال از تخلفات بانکی بابک زنجانی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon