گروه‌های مقاومت در غزه تحریم نشست شورای ملی را خواستار شدند

گروه‌های مقاومت در غزه تحریم نشست شورای ملی را خواستار شدند

گروه‌های مقاومت در غزه امروز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری تحریم نشست شورای ملی فلسطین را خواستار شده آن را تهدیدی برای روابط ملی دانستند.

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به‌نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، گروه‌های مقاومت فلسطین در یک کنفرانس خبری در شهر غزه تأکید کردند که دعوت برای برگزاری نشست شورای ملی تخطی از قانون و دور زدن کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین است.

این گروه‌ها سیاست تک‌روی و سلطه بر سازمان آزادی‌بخش فلسطین از سوی «تیم اسلو» را که بر مخالفت با پایبندی به اجرای توافقات صورت گرفته برای سازماندهی این سازمان اصرار دارد، محکوم کردند.

این گروه‌های مقاومت در غزه همچنین دعوت برای برگزاری نشست شورای ملی را کودتا علیه تمامی توافقات ملی و تقویت دودستگی‌ها و یک‌جانبه گرایی در اتخاذ تصمیمات دانسته و به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به نتایج و پیامدهای این اقدام هشدار دادند و گفتند تصمیماتی که در این نشست اتخاذ خواهد شد برای ملت فلسطین الزام‌آور نیست.

گروه‌های مقاومت که در این کنفرانس شرکت داشتند، عبارت بودند از جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی، کمیته‌های مقاومت، جنبش مجاهدین، جنبش الاحرار، نیروهای صاعقه و جبهه خلق برای آزادی فلسطین.

اخیراً «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته با ریاست شورای ملی قرار است نشست این شورا طی روزهای 14 و 15 سپتامبر (23 و 24 شهریور) برگزار شود.

وی افزود که پس از توافق با سلیم الزعنوان رئیس شورای ملی فلسطین درباره زمان برگزاری نشست این شورا، اجرای اقدامات لازم برای برگزاری نشست این شورا آغاز شده است.

یورش مجدد شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز پنج‌شنبه نیز از سمت باب المغاربه تحت حراست شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

بر اساس این گزارش، شهرک نشینان پس از یورش به مسجد الاقصی به گشت‌زنی در صحنهای آن پرداختند در حالی که نمازگزاران حاضر در این مسجد نیز شعارهای الله اکبر سر دادند.

از سوی دیگر نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز پنج‌شنبه یک زن فلسطینی تحصن کننده در داخل مسجد الاقصی را از منزل وی در حی الثوری واقع در شهرک سلوان بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنین به منازل تعدادی از زنان ساکن قدس تحصن کننده در داخل مسجد الاقصی یورش برده و احضاریه‌ای به دو زن به‌نامهای جهاد و سماح الغزاوی به‌منظور حضور در مرکز بازجویی القشله واقع در باب الخلیل قدس قدیمی ارائه کردند.

همچنین منابع فلسطینی روز گذشته گزارش دادند که نیروهای پلیس رژیم اشغالگر برای نهمین روز متوالی از ورود زنان فلسطینی به مسجد الاقصی ممانعت کرده و جلوگیری از درگیری آنها با گروه‌های صهیونیست در حین یورش به مسجد الاقصی را بهانه این کار خود قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، زنان و دختران جوان فلسطینی نیز مقابل باب السلسله تحصن کرده با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراض آمیز، در حین خروج شهرک نشینان از مسجد الاقصی شعار الله اکبر سر دادند.

نیروهای اشغالگر نیز زنان تحصن کننده مقابل باب السلسله را به زندان و تبعید از قدس اشغالی تهدید کردند.
بر اساس این گزارش، گروه‌های شهرک نشینان بار دیگر از سمت باب المغاربه و تحت حراست شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

افزایش شمار کودکان اسیر فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی

نظامیان رژیم اشغالگر قدس همچنان به جنایات خود علیه کودکان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی ادامه می‌دهند.
وزارت اطلاع رسانی فلسطین با انتشار گزارشی تأکید کرد: در پی تداوم این جنایات تعداد کودکان اسیر فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به 301 تن افزایش یافت. 

این وزارتخانه در گزارش خود اعلام کرد که تمامی بازداشت‌های صورت گرفته از آغاز ماه آوریل تا پایان ماه اوت سال جاری را رصد کرده است.

در این گزارش آمده است که بیشترین بازداشت کودکان فلسطینی در شهرهای الخلیل و قدس اشغالی صورت گرفته است. 
در این گزارش خاطرنشان شده است: 145 تن از این کودکان در شهر قدس، 55 تن دیگر در الخلیل و 9 تن دیگر هم در نوار غزه به اسارت درآمدند.

مخالفت ائتلاف گروه‌های فلسطینی با برگزاری نشست شورای ملی

رهبری مرکزی ائتلاف گروه‌های فلسطینی در سوریه مخالفت خود با دعوت برای برگزاری نشست شورای ملی در شهر رام‌الله را اعلام و این اقدام محمود عباس رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) را محکوم کرد.

رهبری مرکزی ائتلاف گروه‌های فلسطینی روز گذشته نشستی را در دمشق برگزار و طی آن اوضاع فلسطین و به‌خصوص دعوت برای برگزاری نشست شورای ملی در شهر رام‌الله را بررسی کرد.

حاضرین در این نشست بر مخالفت خود با این دعوت غیرقانونی و پایبندی به توافقات صورت گرفته در قاهره در مارس 2005 و می 2011 تأکید کردند.

ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین یک ائتلاف سیاسی متشکل از تمامی گروه‌های مقاومت فلسطین و گروه‌های مخالف توافقنامه‌های اسلو است که جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، جنبش جهاد اسلامی، جبهه مبارزه مردمی فلسطین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین ــ فرماندهی کل، جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین ــ فتح انتفاضه، پیشگامان جنگ آزادی‌بخش فلسطین ــ نیروهای الصاعقه، حزب کمونیست فلسطین، جبهه آزادی‌بخش فلسطین و علی اسحاق دبیرکل آن و عضو کمیته اجرایی ساف در آن عضویت دارند.

حماس: گردان‌های قسام تنها مرجع پیگیر پرونده نظامیان اسیر صهیونیستی هستند

یک مقام بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تأکید کرد: این جنبش برای سیاستمداران خود هرگونه اظهار نظر در مورد مبادله اسرای فلسطینی با دشمن صهیونیستی را ممنوع کرده است.

"فتحی حماد" گفت: «ما سیاستمداران اجازه اظهار نظر در مورد جزییات اسرای صهیونیستی نزد مقاومت نداریم و تنها مرجع ذی‌صلاح در این زمینه گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس است».

وی خاطرنشان ساخت: گردان‌های قسام هرگز اسرای فلسطینی را فراموش نخواهند کرد و این گردان‌ها برای آزاد سازی اسرای فلسطینی وارد نبردی خاموش شده‌اند.

وی ضمن تمجید از دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های نیروهای مقاومت طی سه دوره جنگ ویرانگرانه که دشمن صهیونیستی آنها را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخت، افزود: گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس و تمامی گروه‌های مقاومت قوی‌تر از گذشته هستند و روز به روز بر توان و اقتدار و آمادگی‌های آنها افزوده می‌شود.

وی ضمن محکوم کردن اقدام مصر به گشودن گذرگاه آبی در مرزهای غزه برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره این منطقه، خواستار حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ملتهای عربی از مقاومت فلسطین شد.

در همین راستا گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس دیروز چهارشنبه نمایشگاه تمثیلی از زندان بزرگ مربوط به اسرای صهیونیست در بند این گردان‌ها را در مرکز شهر غزه برپا کرد.

بر اساس این گزارش، گردان‌های القسام در میدان سرباز گمنام و با حضور محمد الضیف فرمانده کل این گردان‌ها یک نمایشگاه تمثیلی از سلول‌های اسارت نظامیان صهیونیست نزد این گردان‌ها افتتاح کرد.

این زندان شامل 6 سلول است که روی سه سلول آن اسامی نظامیان صهیونیست اعم از شائول ارون، هدار گولدن و ابرهام معنیسو نوشته شده اما روی سه سلول دیگر علامت سؤال قرار داده شده است.

انتهای پیام/*
 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان