لایحه فعالیت سمن‌ها توسط دولت در حال تدوین است


لایحه فعالیت سمن‌ها توسط دولت در حال تدوین است

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه سمن‌ها توسط دولت در حال تدوین است و با ابلاغ آن به‌کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خارج از نوبت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امیر خجسته ظهر امروز در آئین اختتامیه دوره توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور که به‌میزبانی همدان برگزار شد، با اشاره به فعالیت سمن‌ها در کشور اظهار داشت: هر زمانی جوانان در صحنه حضور یافتند افتخارات ماندگاری را در تاریخ ثبت کردند.

وی افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی جوانان حضور اثربخشی داشتند و به رژیم بعثی عراق که 48 کشور دنیا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم عراق را علیه ایران در جنگ تحمیلی حمایت می‌کردند، اجازه تصرف یک وجب از خاک این سرزمین را ندادند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم و جوانان در جنگ تحمیلی و انقلاب سیلی محکمی به استکبار زدند، تصریح کرد: جوانان امروز نیز با الگوگیری از جوانان دیروز می‌توانند برای توسعه و پیشرفت این کشور تلاش کنند و بر میزان اقتدار هرچه بیشتر نظام بیفزایند.

وی با اشاره به توانمندی، پویایی، خلاقیت و ضریب هوشی بالای جوانان کشور گفت: فعال کردن سازمان‌های مردم‌نهاد افتخاری برای نظام و دولت هستند و حضور جوانان سبب پایداری بیشتر قدرت نظام می‌شود.

خجسته با تأکید بر اینکه باید از پویایی جوانان برای پیشرفت و توسعه کشور بهره‌ گرفت، بیان کرد: به‌منظور فعال کردن سازمان‌های مردم‌نهاد تدوین طرحی در دستور کار قرار گرفته است تا فعالیت سمن‌ها قانونمند شود، در این راستا با همکاری دولت و وزیر کشور طرح فعالیت سمن‌ها آماده شده است.

وی افزود: لایحه قانون سمن‌ها توسط دولت در حال تدوین است و با ابلاغ آن به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، خارج از نوبت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور در امر کادر مدیریتی دچار مشکل است، عنوان کرد: جوانان امروز باید به‌عنوان کادر مدیریتی آینده کشور کادرسازی شوند، در این راستا باید از تجربه‌های مدیران بهره‌مند شوند تا در آینده در دولت و مجلس نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: 50هزار جوان در سطح کشور و 2هزار جوان در استان همدان وجود دارد که با پویایی تمام آماده فعالیت هستند، اما کادر مدیریتی برای انتصاب مدیران دستگاه‌های اجرایی نداریم، بر این اساس باید تجربه‌های مدیران اجرایی به جوانان منتقل شود.

خجسته با اشاره به تصویب قانون احزاب در مجلس گفت: 240 حزب در کشور وجود دارد که تنها 30 حزب فعالیت مستمر دارند که بعد از دو سال پیگیری قانون احزاب به تصویب رسید و شورای نگهبان چند ایراد بر آن وارد کرد و اصلاح شد و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات آینده وابسته به آینده احزاب است و در این دوره از انتخابات احزاب رقابت برنامه‌ای دارند و احزاب باید پاسخگوی مردم باشند.

انتهای پیام/ع*

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon