واردات کالا از گمرکات استان بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافت


واردات کالا از گمرکات استان بوشهر 20 درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: واردات کالا از گمرکات استان بوشهر با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به ۵ ماه نخست سال قبل به ۵۷۰ هزار تن رسید.

احمد پورحیدر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و مبادلات تجارت دریایی دراستان بوشهر بهبود یافته است اظهار داشت: اکنون گروه‌های اقتصادی در حوزه‌های تجارت دریایی در استان بوشهر فعال‌تر شده‌اند به‌گونه‌ای که بازرگانی و تجارت دریایی رونق یافته است.

وی با اشاره به  اینکه در 5 ماه نخست امسال 11.3 میلیون تن کالا از گمرکات 13 گانه استان بوشهر صادر شد گفت: این میزان کالا که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشته بیش از شش میلیارد دلار ارزش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر از افزایش واردات کالا از گمرکات استان بوشهر خبر داد و افزود: در 5 ماه نخست امسال 570 هزار تن کالا از طریق گمرکات 13 گانه استان بوشهر وارد کشور شده که رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

پورحیدر ارزش این میزان کالای وارداتی را 1.1 میلیارد دلار دانست و گفت: این کالاها که بیشتر شامل موز، برنج، خودروسواری، قطعات خودرو، لاستیک و دیگر محصولات است از کشورهای کره جنوبی، چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه و ژاپن وارد شده است.

وی افزود: درآمد گمرکات استان بوشهر در 5 ماه نخست امسال  به 924 میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon