فعالیت ۱۰ هزار موسسه قرآنی در کشور


فعالیت 10 هزار موسسه قرآنی در کشور

رئیس دارالقرآن کشور گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار موسسه قرآنی در سطح کشور فعالیت دارد که با حمایت خیران باید این موسسات افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دفتر ویژه خبری خمین، مهدی قره‌شیخلو ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنوراه قرآنی "گل‌های محمدی و فاطمی" دلیجان، خمین و محلات که در بیت تاریخی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: باید در راستای گسترش فرهنگ قرآن در جامعه و تبیین مفاهیم قرآنی در کشور گام برداشته شود و بتوانیم نسل جوان جامعه را با این مهم همگام و همسو کنیم.

وی افزود: خیران مدرسه‌ساز در راستای ساخت و توسعه مدارس و مراکز آموزشی تاکنون به خوبی گام برداشته‌اند و در سطح کشور بیش از 700 میلیارد تومان به منظورساخت مدرسه کمک کرده‌اند و باید بتوانیم از ظرفیت این افراد در ساخت موسسات قرآنی نیز استفاده کنیم.

رئیس دارالقرآن کشور تصریح کرد: خیران اگر در این بخش ورود پیدا کنند می‌توانیم با استفاده از ظرفیت این افراد به منظور ایجاد تحول قرآنی در کشور استفاده کنیم هم اکنون 4 هزار حافظ کل قرآن در کشور وجود دارد که می‌توانیم با توسعه فعالیت‌های قرآنی در نقاط مختلف ایران اسلامی فرهنگ قرآنی را در کشور نهادینه کنیم.

قره‌شیخلو با اشاره به تعداد موسسات قرآنی در کشور گفت: در حال حاضر 10 هزار موسسه قرآنی در کشور فعالیت دارد که امکانات این موسسات شایسته و درخور شان و منزلت قرآن نیست باید به این موسسات نگاه ویژه‌ای شود و با صرف اعتبارات و هزینه این بخش مهم را در کشور گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سهم اعتبارات قرآنی از اعتبارات ملی بسیار کم و ناچیز است که دولت و مجلس باید این مهم را در دستور کار قرار دهند و اعتبارات قرآنی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس دارالقرآن کشور ادامه داد: جشنواره "گل‌های محمدی و فاطمی" به صورت منطقه‌ای و استانی برگزار شده که تلاش بر این است بتوانیم از این مهم به عنوان مقدمه‌ای در راستای برگزاری جشنواره ملی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی گام برداریم.

وی اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های قرآنی بسیار مهم بوده و همه باید در این راستا گام بردارند به ویژه مسئولان فرهنگی جامعه هر کدام نقش بسزایی در انجام این مهم را عهده‌دار هستند که باید به منظور توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی و نهادینه کردن دانسته‌ها و آموزه‌های قرآنی در جامعه تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon