ورزش زورخانه‌ای در سطوح نوجوانان و جوانان توسعه می‌یابد


ورزش زورخانه‌ای در سطوح نوجوانان و جوانان توسعه می‌یابد

نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران با بیان اینکه به دنبال جهانی کردن چرخ چمنی و تیز هستیم، گفت:سیاست فدراسیون به صورت کلی این است که در راستای توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای در سطوح نوجوانان و جوانان اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی یلفانی عصر امروز در حاشیه مسابقات قهرمانی پهلوانی و زورخانه‌ای نوجوانان کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست فدراسیون به صورت کلی این است که در راستای توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای در سطوح نوجوانان و جوانان اقدام کند.

 وی با اشاره به اینکه نوجوانان جامعه هدف فدراسیون بوده و بر روی این نسل تاثیرگذار برنامه‌ریزی دارد، افزود: ارتباطاتی که با وزارت آموزش و پرورش برقرار شده سبب راه‌اندازی انجمن‌های ورزش‌های زورخانه‌ای در آموزش و پرورش شده است که از این رو به دنبال فعال کردن ورزش‌های زورخانه‌ای در وزارت علوم نیز هستیم.

یلفانی با بیان اینکه توسعه و ترویج این ورزش در سطح جوانان و نوجوانان از اولویت‌های فدراسیون محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اساسی در این زمینه بردن ورزش زورخانه‌ای به داخل خانواده‌هاست.

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای باید در سبد خانوار قرار گیرد، تاکید کرد: "هر خانواده یک زورخانه" شعار اصلی فدراسیون زورخانه‌ای بوده و باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهیم.

نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور تصریح کرد: اگر این ورزش به داخل خانواده‌ها رخنه پیدا کرده و در سبد خانوار قرار گیرد شاهد جذب نسل‌های بعدی در این ورزش بوده و توسعه کمی و کیفی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه بین‌المللی کردن این ورزش کارهایی صورت گرفته است، اظهار داشت: اگر این ورزش برای کشورهای دیگر بود الان در کمیته ملی المپیک مورد بررسی قرار گرفته و یکی از رشته‌ها نیز در مسابقات المپیک وارد می‌شد.

یلفانی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای ورزش پیچیده‌ای بوده و ورزش مادر محسوب می‌شود، بیان کرد: نخستین قدم ما این است که بتوانیم چرخیدن را در المپیک وارد کنیم و در چرخ چمنی و تیز در چهار وزن مسابقات جهانی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه اگر یک رشته وارد المپیک شود مابقی رشته‌ها نیز به مرور وارد می‌شود، بیان کرد: این ورزش ظرفیت بالایی داشته و از نظر مبانی علمی نیز فواید این ورزش ثابت شده است.

یلفانی اظهار داشت: در داخل کشور تبلیغات خوبی برای ورزش زورخانه‌ای انجام نشده و گفته می‌شود که این ورزش غیرعلمی است در صورتی که براساس تحقیقات انجام شده این ورزش از علمی‌ترین رشته‌ها محسوب شهد و کمترین آسیب را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه جوانان و مردم ایران به سرعت جذب ورزش‌های وارداتی می‌شوند، تصریح کرد: این روند باید اصلاح شده و در راستای جهانی کردن ورزش زورخانه‌ای تلاش جدی داشته باشیم.

نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران بیان کرد: باید کاری کنیم که خانواده‌ها و بانوان در زورخانه‌ها همچون مدارس بسکتبال و والیبال حضور پیدا کرده و از این ورزش استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت ورزش زورخانه‌ای در 80 کشور جهان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: اما در حال حاضر این ورزش در سطح 16 کشور جهان فعال است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon