بیش از یک میلیون تن گندم در استان فارس برداشت شد


بیش از یک میلیون تن گندم در استان فارس برداشت شد

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان فارس از برداشت یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۲۰ تن گندم در استان فارس خبر داد.

احمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: امسال در 268 هزار و 500 هکتار از اراضی استان فارس گندم آبی و در 68 هزار و 200 هکتار گندم دیم کشت شد که از این میزان سطح زیر کشت یک میلیون و 234 هزار و 920 تن گندم برداشت شد.

وی با اشاره به خرید 800 هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان در استان فارس توسط شرکت غله و تعاونی‌های روستایی افزود: هنوز مطالبات 100 هزار تن از گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت نشده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر 60 هزار تن گندم بذری استان فارس در حال بوجاری است عنوان کرد: امسال در 71 هزار و 600 هکتار از اراضی این استان جو آبی و 45 هزار و 600 هکتار جو دیم کشت شده و 251 هزار تن جو از این میزان سطح زیر کشت برداشت شد.

دهقان با اشاره به کاهش سطح زیر کشت محصولات شتوی به دلیل بحران خشکی و کم‌آبی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم امسال40 هزار هکتار کاهش یافت و در مجموع 50 هزار هکتاز از اراضی گندم که عمدتا از آبخور رودخانه کر بودند نیز به برداشت نرسید.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 340 تن از جو برداشت شده در استان فارس مازاد بر مصرف کشاورزان بوده است، تصریح کرد: این میزان جو توسط پشتیبانی امور دام به صورت تضمینی کیلویی 920 تومن خریداری شد و همه مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان فارس گفت: امسال قیمت جو در بازار بالاتر از قیمت خرید تضمینی بود به همین دلیل کشاورزان بیشتر نقاط استان محصول خود را به صورت آزاد فروختند و خرید دولتی جو زیاد نبوده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon