۳ اثر برگزیده تئاتر استان زنجان به جشنواره بین‌المللی فجر راه یافت


3 اثر برگزیده تئاتر استان زنجان به جشنواره بین‌المللی فجر راه یافت

همزمان با برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی سه اثر از آثار ارسالی به این جشنواره موفق به راه یابی به جشنواره بین‌المللی فجر شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مراسم اختتامیه تئاتر استانی شامگاه پنجشنبه با معرفی آثار برگزیده و تجلیل و تقدیر از هنرمندان فعال در عرصه هنرهای نمایشی در محل فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد.

نمایش‌های هیس، دوئت فالش و جیغ از جنب دریچه چهاردهم خیابان دنویل از آثار برگزیده جشنواره برای معرفی به مرکز هنرهای نمایشی هستند که در بخش کارگردانی جایزه کارگردانی اول به محمد رضا حسینی برای جیغ از جنب دریچه چهاردهم خیابان دنویل، کارگردان برگزیده دوم به آرش قربانی برای دوئت فالش و کارگردان منتخب سوم به امیر رجبی برای نمایش هیس اهدا شد.

در بخش نویسندگی جایزه نویسندگی اول نیز به آرش قربانی برای نمایش دوئت فالش جایزه نویسندگی دوم نیز به پیمان کریمی برای نمایش هیس و جایزه نویسندگی سوم به محمد وطن خواه برای نمایش جیغ از جنب دریچه چهاردهم خیابان دنویل اهدا شد.

جایزه نقدی و لوح تقدیر در بخش طراحی بهترین پوستر و بروشور بر اساس رأی هیئت داوران به بهنام عزیزی از هنرمندان نمایش «جیغ از جنب دریچه چهاردهم خیابان دنویل»، در بخش گریم و چهره‌پردازی جایزه جشنواره به آیسان والی برای نمایش «هیس»، در بخش موسیقی جایزه جشنواره به حسن قره کاظمی برای نمایش «جیغ از جنب دریچه چهاردهم خیابان دنویل»، در بخش طراحی لباس رعنا محمدی برای نمایش «خطوط خاطر» و جایزه طراحی صحنه نیز به محمدرضا حسینی برای نمایش «جیغ از جنب دریچه چهاردهم خیابان دنویل» اعطا شد.

این جشنواره به مدت سه روز با اجرای هشت گروه نمایشی در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد که «خاطرات جوجه اردک زشت» به کارگرانی اصغر محمدی و نویسندگی فرهاد نقد علی از شهرستان زنجان، نمایش «هیس» به کارگردانی امیر رجبی و نویسندگی پیمان کریمی از شهرستان خدابنده، نمایش «کافه طلا» به کارگردانی ابوالفضل رفیعی و نویسندگی هادی رفیعی از شهرستان خدابنده، «سرانجام زندگی پایان می‌پذیرد» به کارگردانی داود نجفی و نویسندگی محمد رحمانیان از شهرستان خرمدره، «خطوط خاطر» به کارگردانی متین شفیعی مقدم و نویسندگی محمود قاسمی از شهرستان زنجان، نمایش «جیغ از جنب دریچه چهاردهم خیابان دنویل» به کارگردانی محمد رضا حسینی و نویسندگی محمد وطن خواه از شهرستان ابهر، نمایش «دوئت فالش» به کارگردانی و نویسندگی آرش قربانی از ابهر و نمایش «برگزین» به کارگردانی حمیدرضا قزلباش و نویسندگی حمیدرضا آذرنگ از شهرستان زنجان از آثار اجرا شده در این جشنواره به شمار می‌روند.

علی آقاجانلو، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با اشاره به افزایش کیفیت چشمگیر آثار ارسالی به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی اظهار داشت: وجود فعالیت‌های هنری و افزایش کیفیت آثار ارائه شده از مهم‌ترین عوامل رونق و توسعه تئاتر استان زنجان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مدت زمان آمادگی گروه‌های نمایشی برای ارائه آثار به جشنواره‌ها لطمه‌های بسیاری در کاهش کیفیت آثار ارائه شده وارد می‌کند، گفت: ارائه به موقع آثار وقت مطالعه اثر و برطرف کردن اشکالات احتمالی را نیز بالامی‌برد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با اشاره به کمبود منابع مالی برای انجام فعالیت‌های هنری در عرصه هنرهای نمایشی ابراز کرد: جشنواره با هماهنگی و حمایت‌های اداره ارشاد انجام شده است و هنرمندان فعال در این عرصه باید با تولید آثار فاخر و با کیفیت در راستای ارتقای تئاتر استان زنجان گام بردارند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon